Skip to main content

Beste KPN,

Ik probeer mijn oma te helpen met het installeren van haar nieuwe vaste telefoon (Een philips d225). Telefoon zelf werkt prima en belletjes kan ze ontvangen. Zodra ze zelf wil bellen naar andere nummers krijgt ze steeds de melding dat het nummer niet in gebruik is (welk nummer dan ook).

Anders dan normaal en belangrijk om hierbij te vermelden is in dit geval dat mijn oma gebruik maakt van een thuisalarm kastje voor noodgevallen (bij vallen etc.). Om specifiek te zijn, een Tunstall caresse lite kastje, ook wel "Tunstall thuis" genoemd afkomstig van de firma Florence, Gezondheid & Zorg. De telefoonkabel van de telefoon wordt eerst naar dit kastje gestuurd en dan via het kastje door naar de modem. Deze setup is hier beschreven Snelle-installatie-gids.pdf (tunstall.nl) en heeft hiervoor, met een oudere versie Philips telefoon, altijd prima gedaan. De firma zelf heb ik al gebeld en die hebben geconstateerd, na enkele test noodoproepen, dat het Tunstall kastje zelf goed functioneert en gebruik kan maken van de belfunctionaliteit. 

Alle stappen voor de installatie van de telefoon heb ik meerdere malen gevolgd, en die lijken te kloppen. Ik heb ook geexperimenteerd door op meerdere manieren (met en zonder dat kastje, met alleen en zonder de modem) de telefoonverbinding op te zetten maar steeds weer krijg ik te horen bij welk nummer dan ook "dit nummer is niet in gebruik". 

Kunnen jullie mij verder helpen?

Mvg,

Jip

Goedemorgen @Jip B!

Wat lastig dat het niet lukt om de nieuwe vaste telefoon van je oma te installeren. Het klinkt eerlijk gezegd alsof het aan het nieuwe toestel ligt, aangezien de oude telefoon wel gewoon werkte. Heb je de mogelijkheid om een ander toestel te testen?

Lukt dat niet, dan denk ik dat je het allerbeste even met ons kan bellen (als je bij jouw oma bent) zodat je het snelst geholpen wordt. Dan kunnen we even controleren of alles aan onze kant goed gaat. We zijn elke dag tussen 8.00 - 22.00 uur gratis te bereiken op het nummer 0800 0402.

Wil je het liever via hier laten lopen? Dan mag dat natuurlijk ook. Zou je in dat geval in jouw forumprofiel de volgende gegevens van jouw oma willen invullen: postcode, huisnummer, klantnummer, naam + geboortedatum van de contracthouder en (bij persoonlijke opmerkingen) de laatste 3 cijfers van haar IBAN. Geef je hier een seintje zodra je dat hebt gedaan?


Gebeld met de klantenservice en goed geholpen verder. We hebben samen vastgesteld dat de telefoonverbinding verder goed is. Het lijkt dus inderdaad dat het probleem bij de telefoon zelf ligt dus ik ga eerst even met Philips bellen. Mocht dat niks opleveren zal ik die gegevens invullen en een seintje geven hier


Voor nu retourneer ik de telefoon en krijgt mijn oma een nieuwe toegestuurd. Ik hoop dat het probleem daarmee verholpen gaat worden. Zo niet, dan kom ik hier wellicht nog terug om een update te geven.


Dank voor de updates @Jip B! Ik hoop ook dat de nieuwe wel werkt. :blush: