Beste KPN,
Ik probeer mijn oma te helpen met het installeren van haar nieuwe vaste telefoon (Een philips d225). Telefoon zelf werkt prima en belletjes kan ze ontvangen. Zodra ze zelf wil bellen naar andere nummers krijgt ze steeds de melding dat het nummer niet in gebruik is (welk nummer dan ook).
Anders dan normaal en belangrijk om hierbij te vermelden is in dit geval dat mijn oma gebruik maakt van een thuisalarm kastje voor noodgevallen (bij vallen etc.). Om specifiek te zijn, een Tunstall caresse lite kastje, ook wel "Tunstall thuis" genoemd afkomstig van de firma Florence, Gezondheid & Zorg. De telefoonkabel van de telefoon wordt eerst naar dit kastje gestuurd en dan via het kastje door naar de modem. Deze setup is hier beschreven Snelle-installatie-gids.pdf (tunstall.nl) en heeft hiervoor, met een oudere versie Philips telefoon, altijd prima gedaan. De firma zelf heb ik al gebeld en die hebben geconstateerd, na enkele test noodoproepen, dat het Tunstall kastje zelf goed functioneert en gebruik kan maken van de belfunctionaliteit.Â
Alle stappen voor de installatie van de telefoon heb ik meerdere malen gevolgd, en die lijken te kloppen. Ik heb ook geexperimenteerd door op meerdere manieren (met en zonder dat kastje, met alleen en zonder de modem) de telefoonverbinding op te zetten maar steeds weer krijg ik te horen bij welk nummer dan ook "dit nummer is niet in gebruik".Â
Kunnen jullie mij verder helpen?
Mvg,
Jip