Skip to main content

Sinds 20 juli ben ik klant van "KPN alles in één met super wifi". Helaas werkt mijn vaste telefoon nog steeds niet. Ik heb inmiddels ruim 10x op verschillende manieren contact opgenomen, maar vandaag 3 september nog steeds geen vaste telefoon, maar wel betalen hè... Het porteren van mijn telefoonnummer schijnt "te blijven hangen" in het systeem en dat kan bij KPN dus gewoon weken blijven hangen zonder dat iemand denkt, huh?! daar gaat iets mis. Zojuist weer met backoffice gesproken (want contact opnemen met de klant is er niet bij, behalve als je een negatieve beoordeling schrijft n.a.v. een gesprek met KPN), maar weer het antwoord "ze zijn er mee bezig". Backoffice kan ook alleen zien dat ik 28 augustus voor het eerst contact heb gehad met backoffice, maar niet al mijn gesprekken met andere KPN afdelingen die ik sinds juli al gevoerd heb, dus nu is het net of ik geen geduld heb. Nou, mijn geduld is nu echt op, ik ben van plan andere stappen te nemen, maar moet eerst even "afkoelen" voor ik dingen ga doen/zeggen. Wat ben ik ontzettend boos zeg!

Hallo @Suzanne-, welkom op het forum en bij KPN. Ik kan me voorstellen dat je niet blij bent dat dit al zo lang duurt. Ik kan hier inderdaad zien dat je al vanaf aansluitdatum meermaals contact met ons hebt opgenomen.  Wat ik vanuit onze kant zie is dat de back office op de 28e een belpoging heeft gedaan naar jou (op een 06-nummer eindigend op 565). Ze hebben je helaas niet bereikt. Daarom is er een sms gestuurd met daarin het verzoek om zelf naar hen te bellen. Het nummer, en de toegangscode, staan in de sms. Klopt dat 06-nummer, en heb je de sms ook ontvangen? Zo ja, neem dan contact op met dat nummer, dat is de kortste klap.


Hallo @Erik_ ,

Ik ontving een sms zonder dat ik een oproep gemist heb een gewoon bereikbaar was. Ik heb dat nummer de 28e gebeld en vandaag weer.

Ik kom daar niet verder dan: we nemen contact met u op zodra we terugkoppeling krijgen van de betreffende afdeling of als het probleem opgelost is.

Backoffice kan ook niet aangeven op welke termijn.

Sorry hoor, ik vind het echt belachelijk lang duren.

Mijn ouders zijn van dezelfde provider als ons overgestapt naar KPN, zelfde abonnement en ook hun nummer is geporteerd. Verliep vlekkeloos.

Ik begrijp niet dat in de huidige digitale tijd dit weken moet duren.


Je hebt gelijk, Suzanne, dit duurt ook veel te lang. Ik kan niet inzien wat er precies misgaat met het overzetten/activeren van het telefoonnummer, maar gezien de tijd die al verstreken is, is het een complex probleem. Ik zie hier wel de notitie van de back office waar je gisteren contact mee hebt gehad. Daarin geven ze ook aan dat ze op dit moment nog niet weten hoe lang het nog gaat duren. Ze nemen opnieuw contact met je op zodra ze meer weten, of het opgelost is. Ik kan ja dan ook alleen maar vragen om af te wachten.


Weer 12 dagen verder…..nog steeds geen werkende telefoon én niets vernomen van KPN.

@Erik_ 


Wat rot dit, @Suzanne-! Ik heb opnieuw een ticket aangemaakt voor de betreffende afdeling, daar mij ook niet duidelijk is hoe de vork nu in de steel zit. Zij nemen binnen drie werkdagen contact met je op. Mijn excuses voor de gang van zaken!


En de dagen verstrijken, maar nog geen werkende telefoonlijn…
Een dag na het aanmaken van de ticket ben ik door een medewerkster gebeld, dit was 18 september. Zij gaf aan dat het een groot probleem is en dat ik af moet wachten. Ook beloofde zij, ongeacht de oplossing gevonden was of niet, na een week terug te bellen. Ik ben nog steeds niet gebeld.
Hoe lang is KPN van plan dit probleem voort te laten duren? Het is echt ontzettend belachelijk. Zeker in deze tijd, waar digitale problemen niet zo lang hoeven te blijven liggen. Dit kan gewoon VEEL SNELLER worden opgelost!
Dus wat nu?


Dat is wel erg rot zeg.. 😞. Ik zie dat het ticket zelf wel gesloten is. Ik begrijp niet helemaal wat de reden daarvan is, want het is overduidelijk nog niet opgelost. Daarom zal ik opnieuw een ticket aanmaken met het verzoek contact op te nemen met je. Excuses hiervoor!