Skip to main content

Graag wil ik een telefoonnummer porteren naar een digitaalpakket (KPN TV-internet) van een lopend analoog KPN-abonnement (en dan dit analoge abonnement beëindigen).

Ik nam aan dat ik eerst  het TV-internet moest uitbreiden met telefonie. Echter toen ik dit via MijnKPN wilde regelen en dan koos voor nummerbehoud werd ik doorverwezen naar de telefonische helpdesk. En daar bleek het erg ingewikkeld te zijn om een KPN-nummer te porteren naar een KPN-abonnement. Porteren van de concurrent naar KPN lijkt makkelijker te zijn.

Kan ik dit wellicht gewoon via een invulformuliertje bij KPN in opdracht geven? Of op een andere manier?

Goedemorgen @Sinecure, alles samen op 1 factuur en 1 abonnement is wel zo handig natuurlijk! Als je nu nog een los analoog telefoonnummer wil overzetten naar het internet en tv abonnement kan dit zeker worden geregeld via de klantenservice (0800-0402). Ook al betreft het een KPN vaste telefoonaansluiting, dat mag geen problemen geven. Men voegt het telefoonnummer voor je toe en het wordt technisch omgezet waarna het abonnement voor het analoge telefoonnummer ook stop wordt gezet. 

Mijn advies is toch gewoon bellen met de klantenservice en dan kan een medewerker dat direct allemaal in gang zetten 


Dank. Dame die ik nu aan de telefoon kreeg wist wel van de hoed en rand. Inmiddels geregeld.


Goed om te lezen dat het inmiddels wel allemaal gelukt is!