Skip to main content
Vraag

Nummerherkenning Gigaset werkt niet meer

• 2 april 2025
  • 5 reacties
  • 38 keer bekeken

De nummerherkenning bij mijn Gigaset werkt niet meer sinds ik ben overgestapt. Ik las dat er dan onder op het gigaset-toestel M101 moet staan maar bij mij staat er N101.

5 reacties

PeterG
Superuser
  • 61705 reacties
  • 2 april 2025

Ik weet niet waar je deze hebt gekocht, maar deze code is voor Azië. Werkt wereldwijd, maar alleen met FSK nummerweergave. 

En kpn heeft DTMF nummerweergave. Het aantal providers ter wereld die dat heeft is op één hand te tellen. Het komt omdat bij invoering eind vorige eeuw FSK nog niet bestond. En er alleen nog kpn was voor vaste telefoon. 

Je kunt het proberen met je toestellen via dit basisstation van kpn. Je huidige basis gebruik je dan als oplaadstation. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1239 reacties
  • 3 april 2025

Hoi ​@Martijn Romijn. Welkom op de KPN Community! 

Vervelend dat de nummerweergave bij ons niet meer werkt, maar ​@PeterG heeft daar een goede en duidelijke uitleg voor. Heb je daar iets aan of kunnen we je nog ergens mee helpen? 

Beste Arjan,

Ik geloof dat ik het antwoord begrijp en dat het probleem is dat ik eigenlijk een verkeerde telefoon gekocht heb en dat de oplossing ligt in het aanschaffen van een nieuw basisstation. Dus dat mijn probleem niet op te lossen is zonder een nieuwe telefoon te kopen.  Of ik daar wat aan heb? Nou ja, een beetje.

• 5989 reacties
  • 7 april 2025

Deze toestellen kun je voor weinig of niets vinden.
Alleen het basisstation vervangen zal al genoeg zijn, verwacht ik ( Peter ? )
Dan kun je de huidige basis als lader blijven gebruiken.
Er moet wel opnieuw gekoppeld worden met de andere basis.

PeterG schreef:

En kpn heeft DTMF nummerweergave. Het aantal providers ter wereld die dat heeft is op één hand te tellen. Het komt omdat bij invoering eind vorige eeuw FSK nog niet bestond. En er alleen nog kpn was voor vaste telefoon.

O aha, de wet van de remmende voorsprong.

PeterG
Superuser
  • 61705 reacties
  • 7 april 2025

Alleen het basisstation vervangen zal al genoeg zijn, verwacht ik ( Peter ? )

Lijkt mij ook ​@KeesYagi . Daarom geef ik dat ook al aan in mijn vorige reactie. 

Reageer