Skip to main content

Ik heb een (nieuwe) Modem V10 en een (bestaande) telefoonset  KPN Chicago 700S (3 stuks). Ik heb op de modem een (nieuwe) basisstation aangesloten.
Ik had op mijn oude adres een nummerherkenning bij gemiste oproepen. Ik zie wel de herkenning op mijn telefoon van de namen en nummers uit het telefoonboek.

Echter niet bij gemiste oproepen. Ik zag dan vaak (bij thuiskomst) de enveloppetoets op de telefoon oplichten en kon naar de lijst van gemiste oproepen. 
Dit is echter nu niet meer zichtbaar. 

Op het forum zag ik wat tips. Ik heb de aansluiting op poort 2 gezet van de modem. Het stond op poort 1. Maar krijg dan geen verbinding meer. Ik heb de telefoonaansluiting op de modem teruggezet op poort 1 en vervolgens de modem gereset.
Dit alles helpt niet. Op mijn  KPN kan ik geen instelling wijzigen.
Moet er een instelling op de server door u gewijzigd worden. 

Ondersteunt het nieuwe basisstation wel DTMF-nummerweergave van KPN?

Is het een gigaset dan moet in het nummer M101 voorkomen. En de tekst “analoge telefoonaansluiting in NL”

KPN is de enige met afwijkend systeem nummerweergave. De internationale standaard is  FSK-nummerweergave.


Peter, het basisstation is ook van KPN. Dus de DTMF standaard moet wel oke zijn. Het zou kunnen zijn dat de set Chicago 700 S inmiddels (te) gedateerd is. Wellicht weet KPN dat. ik heb inmiddels ook mij router bekeken. De poorten (1 en 2) staan daar wel beiden open. 


Ik zie wel de herkenning op mijn telefoon van de namen en nummers uit het telefoonboek.

 

Ondersteunt het nieuwe basisstation wel DTMF-nummerweergave van KPN? 

Ja dus . .

Echter niet bij gemiste oproepen. Ik zag dan vaak (bij thuiskomst) de enveloppetoets op de telefoon oplichten en kon naar de lijst van gemiste oproepen. 
Dit is echter nu niet meer zichtbaar.

Dan zit het in de telefoon zelf, lijkt mij (?)

Maar wel vreemd, na verhuizing dus ?

Ik ben benieuwd, maar daar heb  je niets aan :-/

 

 


Hoi Ket, dit zou in de basis gewoon moeten werken. En als het al een keer niet (goed) werkt, dan hoort een reset dat in ieder geval te herstellen. Begrijp ik het goed dat je verhuist bent? Of heb je om andere reden een nieuwe Experia Box gekregen? Wil je eens je forumprofiel invullen en hier laten weten als je dit gedaan hebt? Dan kan ik dit nakijken.


@Erik_  Ik heb het forum profiel ingevuld. Ik wacht je reactie af.

 


Dank je, Ket. Ik zie niet direct iets naar voren komen. Het lijkt in orde aan onze kant. Om dat verder te kunnen testen, wil je eens twee van de drie toestellen uit doen. Test dan met het overgebleven toestel of de nummerweergave dan wel werkt. Herhaal dit daarna met de beide andere. Als het met een of twee van de toestellen wel werkt, dan ligt het toch aan je telefoonset. Als het met alle toestellen niet werkt, voer dan eens een reset uit. Mocht dat niet helpen, laat het weten, dan kijken we hier weer verder.

 


@Erik,

 

Dank voor je suggesties. Ik heb ze uitgevoerd. Het maakt geen verschil. Het ‘probleem’ ontstond sinds ik een nieuwe experiabox V10 heb aangesloten en daarop een nieuw KPN basisstation heb geinstalleerd. Daarop zijn de telefoons geconnected. Het is geen onoverkomenlijk probleem. Dus als er geen oplossing voorhanden is, dan is dat maar zo. Totdat ik wellicht meer actuelere telefoons ga aansluiten, maar ja, vast bellen,  is toch al bijna niet meer ‘in de mode’.  Ik hoor wel of je nog een andere suggestie hebt.

groet, Ket


Bijzondere situatie. Ik kan het niet verklaren, Ket. Heb helaas ook geen andere suggesties :(