Skip to main content
Beantwoord

Nummerherkenning Panasonic toestel werkt niet meer sinds 1 april (?)

  • 20 May 2024
  • 12 reacties
  • 374 keer bekeken

Mijn nummer herkenning heeft altijd gedaan tot denk ik 1 april.

Er heeft geen verandering plaats gevonden van modem of telefoon toestel

 

hoe kan ik dit oplossen?

Hallo @marie lib ,

Nummerweergave aan- en uitzetten op je vaste telefoon

Zien wie jou belt? Of anoniem naar anderen bellen? Je stelt het in met nummerweergave. Hoe dat werkt? Leggen we hieronder uit.

Hoe werkt nummerweergave?

Als iemand jou belt

Heb je vast bellen bij je internetabonnement? En wil je zien wie jou belt? Herstart dan je modem. Zo activeer je nummerweergave gratis.

Om te zien wie jou belt, moet je wel een toestel hebben waar nummerweergave op werkt. Weten of het op jouw toestel werkt? Check de handleiding van je telefoon.

 

bron: 

https://www.kpn.com/service/ugs/nummerweergave

Zomaar een oude handleiding van Panasonic: 

https://assets.ctfassets.net/zuadwp3l2xby/5FtKpO1EptFcRO8iFyvj2g/b208d91de032e004abd24781e11de6ff/344550_3_Paddelfoon.pdf 

 

Het is ook mogelijk dat je jouw adresboek opnieuw moet vullen.


Er is een probleem met de nummerweergave via het modem Box12. Het wordt niet herkend door Panasonic en Philips. 

Eind deze maand wordt een fix uitgerold op het modem. 

https://forum.kpn.com/search?q=nummerweergave+


Hallo @marie lib, er is inderdaad zoals @PeterG al aangeeft een probleem met nummerweergave in combinatie met de Box 12. De mensen van de techniek zijn druk bezig om een oplossing te leveren hiervoor. Als deze oplossing er is, zal daarover informatie worden via de Product Update sectie hier op het forum. 


Goedemiddag allen,

Zelfde probleem hier met mijn Panasonic KX-TGA682EX.

Kwam er gisterenavond achter, maar ik zag in de belhistorie dat het al sinds mei speelt bij mij.

Wacht in spanning af.


De meest recente update voor de Box 12 bevat een oplossing voor het probleem met nummerherkenning:

 

 


Bij mijn ouders hetzelfde probleem. Geen nummerweergave meer sinds een aantal maanden op de vaste telefoon (Panasonic). Gisteren weer uitgeprobeerd met resetten modem (V12) en alle andere tips hier op het forum. Nog steeds geen nummerweergave…. 

@KPN graag reactie, klopt het dat de recente update van Box 12 zoals hierboven beschreven niet bij alle klanten tot een oplossing leidt?   


Nog niet alle klanten hebben de update. Uitrol gaat in batches tot half juni @Radanck .


Het is zoals @PeterG aangeeft een update die in batches gaat. Niet iedereen krijgt tegelijkertijd de update @Radanck.  Als het probleem dus nog speelt, dan is het nog wachten op de tot de desbetreffende Box 12 de eerder genoemde update heeft gekregen. 


Mijn panasonic set KX-TG6822NLB GEEFT geen nummerweegave meer sinds ongeveer 3 maanden . De laatse modem updatevan afgelopen nacht van ons v12 modem heeft dit niet opgelost helaas. Alles al opnieuw opgestart maar het werkt nog steeds niet.

 


Gisteren handmatig de laatste update in het modem gezet . Ondanks dat zaterdag nacht dit gebeurd zou zijn. Nu wel weer nummer herkenning. 


Het is zoals @PeterG aangeeft een update die in batches gaat. Niet iedereen krijgt tegelijkertijd de update @Radanck.  Als het probleem dus nog speelt, dan is het nog wachten op de tot de desbetreffende Box 12 de eerder genoemde update heeft gekregen. 

Dank voor de info. Ik hoorde van mijn ouders dat ze sinds vorige week weer nummerweergave hebben na 3 maanden. De update heeft hen dus bereikt!


Dat is mooi om te horen @Radanck 


Reageer