Skip to main content

heb sinds kort een Experia Box 12 in gebruik. SInd het aansluiten van deze box werkt mijn nummerherkenning niet meer. Ben ten einde raad. Heb alles geprobeert, zoals resetten, harde reset, er is een monteur geweest. Kortom ik kan niet zaien wie mij belt, of gebeld heeft. Erg irritant. Diverse malen gebeld, totdat mij vanmorgen werd medegedeeld dat ik maar moet wachten tot een nieuwe software update in 2022. Hierop de vraag gesteld of ik mijn oude modem terug kan krijgen. Helaas kan dit ook niet. Weet iemand hoe ik nu verder moet handelen?

Hoi @hennie holterman . Welkom op het forum.

Wat een vreemde en vervelende zaak. Er is zelfs een monteur geweest, zeg je? Wat was de uitleg die hij je gegeven heeft?


de monteur heeft wat gebeld, wat geappt. Hierna heeft hij er een oud modem aan de telefoonpoort gehangen. Toen werkte de nummerherkenning wel. Het WIFI signaal is wel goed.  zijn conclusie was dat ik maar moet wachten op een update van de BOX 12 . Hierop nogmaals kontakt gehad met de klantenservice. Na een lang gesprek gevraag of ik de oude Box terug kon krijgen. Er kan niet meer worden omgeruild. De WIFI punten mag ik wel terugsturen als ik dat wil. ( ik krijg dan mijn geld terug) Een genoegdoening is niet mogelijk. 


de monteur heeft wat gebeld, wat geappt. Hierna heeft hij er een oud modem aan de telefoonpoort gehangen. Toen werkte de nummerherkenning wel. Het WIFI signaal is wel goed.  zijn conclusie was dat ik maar moet wachten op een update van de BOX 12 . Hierop nogmaals kontakt gehad met de klantenservice. Na een lang gesprek gevraag of ik de oude Box terug kon krijgen. Er kan niet meer worden omgeruild. De WIFI punten mag ik wel terugsturen als ik dat wil. ( ik krijg dan mijn geld terug) Een genoegdoening is niet mogelijk. 

Welk modem heeft de monteur er nu dan geplaatst?


@hennie holterman . Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


aangevuld


De monteur heeft de box niet vervangen.  Er hangt nu een BOX 12


@hennie holterman : ik heb via een omweg een omruil aangevraagd. Mijn collega's lijken die gehonoreerd te hebben. Heb jij de SMS met logistieke informatie gekregen?


Ik heb een SMS bericht gekregen dat ik morgen de KPN apparatuur kan omruilen. Ik ga deze ophalen en kijken wat het is en of het werkt. Hierna zal ik de keuze maken welke box ik retour stuur. Alvast bedankt voor de bemiddeling. 


Helaas gaat dat niet werken, @hennie holterman .  Het is de bedoeling dat je de box12 bij het postkantoor omruilt voor de nieuwe (die wel met nummerherkenning overweg kan)..  Althans, dat zou in het SMS’je moeten staan.


werken mijn WIFI punten dan nog wel?


@hennie holterman . Als je de box12 los koppelt zit je even zonder, uiteraard. Maar zodra je het nieuwe modem aansluit gaat alles weer werken. Wat voor wifi versterkers heb je? 


Ik heb 2 super WIFI punten ( de rnde uitvoering


Dat gaat dan gewoon weer werken. Mochten ze jou een v10a sturen gaat deze samenwerken met de 2 superwifi's en heb je nog betere dekking. 


Hoi erwin, ik heb een box 10 gekregen.  De super WIFI punten werken niet op mijn tablet en op mijn mobiel. Op de telefoon van mijn vrouw wel. Op de tablet krijg ik een andere betwerknaam KPN7AAE86. Het wachtwoord van de modem o\komt niet overeen.  het werkt dus niet. weet jij hier iets op?.


Heb alles gereset, en ben opnieuw begonnen. zoals het er nu uitziet, dan werkt alles weer. Ook de nummerherkenning. Dank voor de bemoeienis.. Je hebt me weer blij gemaakt. Kan nu weer zien wie er belt. Nogmaals dank


Fijn dat je het zelf hebt kunnen oplossen. De v10 werkt niet samen met de superwifi's maar dat deed de box12 ook niet. Er hoeft dus niets te veranderen in de manier waarop je de versterkers hebt opgesteld.  Mooi dat nummerherkenning nu weer werkt. 

Het kan nog zijn dat je v10 (los van de superwifi's) ook een wifi signaal blijft uitzenden. Mocht je de komende tijd wat eigenaardigheden zien met betrekking tot wifi, laat het weten dan kijken we daar nog even naar. 


nogmaals mijn dank