Skip to main content

Ik wil graag het nummer 1888 bij mijn demente moeder er af willen haar rekening word op deze manier wel heel erg hoog want ze word na verkeerd bellen steeds doorgestuurd wat dus heel vaak gebeurd Mvg tonnie van vugt

Hoi @tonnnievanvugt welkom. 

Normaliter kunnen wij 1888 niet blokkeren, maar in sommige gevallen kunnen we een uitzondering maken. Zou jij voor mij de postcode en huisnummer waar het om draait aan jouw profiel willen toevoegen? Ik kan nu nog niks beloven maar ik ga mijn best doen. 


@Hanna_, Jullie zijn wettelijk verplicht om 09xx en 18xx nummer te blokkeren op vaste aansluitingen als de abonnee daar om vraagt.

Ik snap dan ook de reactie niet helemaal.


Hoi @wjb,

090XX kan ik vrij makkelijk blokkeren, 1888 gaat niet zo makkelijk. Daarom ga ik voor Tonnie informeren.


Hoi @wjb,

090XX kan ik vrij makkelijk blokkeren, 1888 gaat niet zo makkelijk. Daarom ga ik voor Tonnie informeren.

Dat het blokkeren van 18xx nummers niet makkelijk gaat doet wat mij betreft niet ter zake, het zal gewoon moeten gebeuren, jullie zijn immers wettelijk verplicht om dat te doen.

Bron.


Hoi @tonnnievanvugt

Zijn de gegevens in jouw profiel van jouw moeder? 


Ja dat zijn de gegevens van mijn moeder


Ik vind het ook wel wat lang gaan duren want het gaat maar door met dit nummer ik hoop dat u het op kan gaan lossen


Dat het blokkeren van 18xx nummers niet makkelijk gaat doet wat mij betreft niet ter zake, het zal gewoon moeten gebeuren, jullie zijn immers wettelijk verplicht om dat te doen.

Bron.

Ik was hiervan ook niet op de hoogte @wjb, maar nu wel! 👍🏼😉


Trouwens ik zie in MijnKPN dat je 0909 / 0906 / 1888 niet zelf kan instellen:

Sorry @tonnnievanvugt, maar je hebt even wat los gemaakt bij mij. Een heel goed dingetje waar KPN even heel goed aandacht aan moet besteden, want ook 1888 moet te blokkeren zijn. Maar vreemd dat ik dit niet via MijnKPN kan regelen. 😉


Trouwens ik zie in MijnKPN dat je 0909 / 0906 / 1888 niet zelf kan instellen:

Sorry @tonnnievanvugt, maar je hebt even wat los gemaakt bij mij. Een heel goed dingetje waar KPN even heel goed aandacht aan moet besteden, want ook 1888 moet te blokkeren zijn. Maar vreemd dat ik dit niet via MijnKPN kan regelen. 😉

Klopt Dennis daar had ik allemaal al naar gekeken en gaat je echt niet zelf lukken en is een vrij duur nummer waar demente mensen niet aan denken natuurlijk en wat we ook doen overal briefjes hangen met onze nummers dat vergeet ze dan natuurlijk en drukt ze verkeerd en gaat dan blijkbaar automatisch hiernaar verwezen worden want opzoeken kan ze het niet want heeft geen telefoonboek dus echt een probleempje voor ons ma had een telefoonabonnement van 12.50 maar aan de telefoon werd gezegd dat ze daar geen nummers bij konden blokkeren dan moest ze er internet bij nemen waar ze natuurlijk niets aan heeft maar ja altijd goedkoper dan steeds dit nummer dus nu een abonnement van bijna 50 euro en er werd geZegd dat dit nummer niet meer gebeld kon worden dus wel en teruggebeld en blijkbaar kan dat toch weer niet dus weet het echt niet meer ik denk dan toch maar weer terug gaan naar dat goedkoop alleen telefoon abonnement van 12.50 en weer wachten op de rekening van 120 euro 


Hoi @tonnnievanvugt

Zijn de gegevens in jouw profiel van jouw moeder? 

@Hanna_ is het nog gelukt? 😉


Hoi @tonnnievanvugt

Zijn de gegevens in jouw profiel van jouw moeder? 

@Hanna_ is het nog gelukt? 😉

Nee nog steeds niet geblokkeerd volgens mij 


Hoi @tonnnievanvugt

Zijn de gegevens in jouw profiel van jouw moeder? 

@Hanna_ is het nog gelukt? 😉

Nee nog steeds niet geblokkeerd volgens mij 

Kan ik morgen bij mijn moeder pas proberen heeft u intussen iets gedaan dan 


Hoi @tonnnievanvugt,

Ik heb inmiddels contact gezocht met de juiste afdeling die dit (als het goed is) voor jou in orde gaan maken. Ik hoop snel antwoord te ontvangen. :blush: 

Ik snap dat je het lang vind duren, maar jij had na jouw originele bericht niet meer op mijn vraag gereageerd. Ik krijg geen melding wanneer iemand zijn profiel aanvult/aanpast en voor het zelfde geld stonden niet de gegevens van jouw moeder maar jouw eigen gegevens nog in jouw profiel. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik het verkeerde abonnement laat blokkeren :wink:. Misschien had ik even aan moeten geven dat je even een seintje moest geven, maar in de meeste gevallen reageren mensen vaak vanuit hunzelf. Dus tip voor de volgende keer: reageer altijd even wanneer een moderator op jou reageert, dan weten wij dat de gegevens juist zijn en dat jij nog actief deelneemt aan het topic.  


Hoi @tonnnievanvugt,

Ik heb inmiddels contact gezocht met de juiste afdeling die dit (als het goed is) voor jou in orde gaan maken. Ik hoop snel antwoord te ontvangen. :blush: 

Ik snap dat je het lang vind duren, maar jij had na jouw originele bericht niet meer op mijn vraag gereageerd. Ik krijg geen melding wanneer iemand zijn profiel aanvult/aanpast en voor het zelfde geld stonden niet de gegevens van jouw moeder maar jouw eigen gegevens nog in jouw profiel. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik het verkeerde abonnement laat blokkeren :wink:. Misschien had ik even aan moeten geven dat je even een seintje moest geven, maar in de meeste gevallen reageren mensen vaak vanuit hunzelf. Dus tip voor de volgende keer: reageer altijd even wanneer een moderator op jou reageert, dan weten wij dat de gegevens juist zijn en dat jij nog actief deelneemt aan het topic.  

Oké doe ik volgende keer maar ik had gelijk de gegevens ingevuld van mijn moeder naar jou vraag maar hoop dat het binnenkort goedkomt alvast bedankt 


Hoi @tonnnievanvugt, dan hebben we elkaar net gemist. 

Ik heb gelukkig al antwoord, ze gaan als het goed is morgen ochtend het nummer blokkeren :smile:. Ik krijg nog bevestiging wanneer dit daadwerkelijk gelukt is. Dan is het wel belangrijk dat we de blokkade nog even testen. 


Hoi @tonnnievanvugt, dan hebben we elkaar net gemist. 

Ik heb gelukkig al antwoord, ze gaan als het goed is morgen ochtend het nummer blokkeren :smile:. Ik krijg nog bevestiging wanneer dit daadwerkelijk gelukt is. Dan is het wel belangrijk dat we de blokkade nog even testen. 

Ik laat het weten als ik bij mijn moeder ben geweest en getest heb alvast bedankt 


Hoi @tonnnievanvugt,

Als het goed is is 1888 nu geblokkeerd, is het gelukt om het te controleren?


Hoi @tonnnievanvugt,

Als het goed is is 1888 nu geblokkeerd, is het gelukt om het te controleren?

Nee sorrie nog niet bij mijn moeder geweest vandaag ik ga er morgenvroeg heen 


Hoi @tonnnievanvugt,

Als het goed is is 1888 nu geblokkeerd, is het gelukt om het te controleren?

Nee sorrie nog niet bij mijn moeder geweest vandaag ik ga er morgenvroeg heen 

Hoi Hanna het is gelukt dank u wel het is er af het kan niet meer gebeld worden bij mijn moeder 👍👍


Fijn om te horen @tonnnievanvugt