Skip to main content
Vraag

Nummermelder geeft anonieme beller niet meer aan

• May 16, 2026
  • 8 reacties
  • 55 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Sinds kort wordt op mijn nummermelder een anonieme beller niet meer vermeld. Voorheen zag ik dat wel met de vermelding NIET GEKEND en met tijdstip van bellen. Ook op vaste telefoons met display wordt niets meer weergegeven op het moment dat een anonieme beller belt. Inmiddels ook contact gehad met KPN en de medewerker wilde gelijk mijn modem gaan resetten naar fabrieksinstellingen maar dat heb ik geweigerd vanwege alle instellingen. Maar vanmorgen heb ik dat zelf toch maar gedaan omdat de SW2 versterkers weer eens waren uitgevallen en Offline stonden en Paired. Die werken nu wel weer voor 1 week maar anonieme bellers zijn nog steeds niet zichtbaar. Zie ook mijn andere topics en vermeldingen met alle problemen hier na de update naar KPN software sinds december vorig jaar terwijl het daarvoor jarenlang probleemloos heeft gewerkt.

8 reacties

JanD
Superuser
  • May 16, 2026

Beste ​@satfun51 en als je inlogt in de modem en je gaat naar telefonie c.q. belgeschiedenis, zie je daar dan ook geen ‘Private” staan?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 16, 2026

Daar wordt wel Private vermeld.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 16, 2026

Probleem met de vaste lijn denk ik. Mijn Gigaset geeft geen 'anoniem' maar alleen 'extern'. De code 0000000000 komt momenteel niet mee.

Maar ja. Is dat belangrijk bij een afgeschermd nummer?

De losse nummermelder van het eerste uur blijft bij afgeschermd nummer inderdaad 'in rust'.

Nummermelder Villa Nova, uit 1998,  weer even aangesloten. 

Handleiding 

JanD
Superuser
  • May 16, 2026

Probleem met de vaste lijn denk ik. Mijn Gigaset geeft geen 'anoniem' maar alleen 'extern'. De code 0000000000 komt momenteel niet mee.

Maar ja. Is dat belangrijk bij een afgeschermd nummer?

De losse nummermelder van het eerste uur blijft bij afgeschermd nummer inderdaad 'in rust'.

Nummermelder Villa Nova, uit 1998,  weer even aangesloten. 

Vergeten af te stoffen? 😎

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 16, 2026

Heeft meer dan 20 jaar in plastic tas gezeten. 

Maar ga het gelijk even doen 😁.

Maar het probleem zit dus niet bij de melder. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 16, 2026

Wauw! Zo’n ding hebben we ook gehad. Sinds de nummertjes ook op het display van de handset komen, is hij/zij overbodig! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 16, 2026

Wie wat bewaart... ​@driemaster .

Ik heb er nog een van het merk Premier. Ook zo'n 25 jaar oud denk ik.

Nummerweergave kwam 10 augustus 1998 op de vaste lijn.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 16, 2026

‘t Kan zo een museum in…