Skip to main content

Wat ik ook doe en zelfs al tot 3x!!!!! toe KPN helpdesk gevraagd om te helpen mijn nummervermelding uit de telefoon gids te halen, het lukt niet!! Want die ene robot die de code naar mijn telefoon moet sturen is zeker doodgegaan!?!

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

@S.r.

Het helpt niet tegen spammers. Die halen de nummers niet uit het telefoonboek. Zoals de “we are calling from Microsoft” figuren.

Iemand kan je alleen opzoeken als ze je achternaam EN je woonplaats weten. Zijn er meer met die naam in de plaats dan moeten ze ook nog eens je straat weten. Alleen dan…..

http://mijnnummervermelding.nl is helaas de enige route. Voer je nummer volledig, 10 cijfers, in. Voor een vast nummer wordt je gebeld met een code (er is geen sms op vaste lijn). Voor een mobiel nummer krijg je een sms met code om verder te gaan.


http://mijnnummervermelding.nl

. . .10 cijfers, in. Voor een vast nummer wordt je gebeld met een code (er is geen sms op vaste lijn). Voor een mobiel nummer krijg je een sms met code om verder te gaan.

Ik heb het zojuist getest, het werkt perfect dus hoe kan dat bij you niet werken ?

De code komt binnen vanaf een stiekem cq geen nummer, heb je dat geblokkeerd staan misschien ?


Ik weet heus wel dat vaste nummers geen sms hebben. Ik krijg gewoon geen code binnen/wordt niet gebeld op mijn vaste lijn waar het om gaat.

hoe bedoel stiekem nummer / geblokkeerd?


Wordt je nummer wel herkend door het systeem ? Komt er een invulveldje voor 4 cijfers in beeld ?


Jazeker. Daar kom ik allemaal doorheen. Ik krijg alleen geen code door.


Ik heb het nu 2 keer geprobeerd, er komt “direct” een oproep, van een onbekend nummer, dat wel helaas.

Dus, ben je bereikbaar voor dit soort oproepen ?


Ik word regelmatig gebeld met onbekend nummer ivm families die dat hebben


Dan weet ik het ook niet, zet het nummer in je profiel (alleen zichtbaar voor jezelf en de beheerders hier op dit forum) en dan kan een kpn-er er naar kijken.

Je bent wel aangehaakt op een al beantwoorde vraag, dus dan is het maar de vraag of het wel onder de aandacht komt van de beheerders hier, hoe werkt dat @PeterG  ?

NB (ik kan het niet laten) ik heb gelukkig geen stiekeme bellers in mijn kennissen of klanten kring.

 


@KeesYagischrijft:

Je bent wel aangehaakt op een al beantwoorde vraag, dus dan is het maar de vraag of het wel onder de aandacht komt van de beheerders hier, hoe werkt dat

A.h.g.i. komt het bij de mods ook weer bovendrijven. Maar ook dan geldt de wachtrij van 2 tot 3 dagen.

@ S.r.

Overigens heb ik gekeken via MijnKPN en echt de enige route om je gidsvermelding aan te passen is via http://mijnnummervermelding.nl (voor alle providers). En het past alleen de inschrijving bij http://detelefoongids.nl ( zelfde als telefoongids.nl ) en 1819 aan. Alle andere diensten en gidsen dien je apart aan te schrijven/passen. En een bestaand nummer na jaren uit de gids halen….

En het helpt alleen tegen echte personen die je willen opzoeken. Ze moeten dan minstens je naam en woonplaats weten anders vinden ze je nog niet. En bij veel dezelfde naam in de woonplaats ook nog je straat….

Sta je al ingeschreven bij BEL-ME-NIET? Hiermee kunnen legale marketingbedrijven je i.i.g. niet meer bellen.

Doordat je familie-leden “anoniem” bellen (waarom naar familie?) kun je ook geen onderscheid maken met ongewenste (anonieme) bellers en dat is nu juist de crux waarom nummerweergave is uitgevonden/bedacht.

Ik neem zelf gewoon niet op bij de melding “anoniem” of als er een (onbekend) tel.nr. zonder de naam (uit de lijst i.d. telefoon) bij staat. Die krijgen eerst maar eens het antwoordapparaat. Als ik dan hoor wie of wat kan ik altijd nog het gesprek overnemen.


Dat ze een onbekend nummer hebben is nog uit de tijd dat ze niet in de gids vermeld willen worden.


Dat staat (nu, tegenwoordig) los van elkaar.


Zoals PeterG aangeeft, is nummervermelding in de telefoongids alleen via http://mijnnummervermelding.nl aan te passen. Ik kan dat niet voor je regelen, helaas. De tip om je in het Bel-me-niet registreren te registreren is ook een goede!


De vraagsteller heeft dat geprobeerd maar het werkt niet :

Jazeker. Daar kom ik allemaal doorheen. Ik krijg alleen geen code door.

De vraag is dus (nog steeds) waarom dat niet werkt.


Precies! Waarom krijg ik die code niet door?!

en dat men hun nummer geheim willen houden en dus geen nummerherkenning willen is aan hun. Daar gaat het hier niet om. 


Ik blijf het absurd vinden dat KPN dit niet kan laten verwijderen als de klant zoveel moeite doet om de vermelding eruit te halen. 
Ik weet dat je bij bel met niet en al dat soort zaken je kan afmelden. En gegevens op naam en adres etc zoeken is zo gebeurd. 
Ik wil gewoon die vermelding eruit hebben!! 
De telefoongids verwijst naar KPN als ik hulp inroep. En KPN komt met mooie verhalen, laat maar staan en moeilijk dat iemand het vind etc. Daar gaat het dus niet om. Ik wil die vermelding eruit en volgens mij is de enige uitweg nu dat ik mijn abonnement moet opzeggen. Misschien lukt het dan wel.


En oh ja, bellen met KPN helpdesk helpt ook geen moer want ik krijg iedere keer de belofte dat men het gaat doorgeven en bij mij erop terug zal komen. Niet dus!!


En gegevens op naam en adres etc zoeken is zo gebeurd. 

Die moeten ze dan wel WETEN. Wij (vrijwilligers en bezoekers op het forum) weten het bijvoorbeeld niet (S.r. ?) dus kunnen je ook niet bellen. En a.d.h.v. S.r. kan niemand ook opzoeken of Googlen.

Een telefoonnummer alleen op adres zoeken mag niet in Nederland. En is bij gidsen waar dat wel kon inmiddels ook geblokkeerd.


Dat WETEN ze ook wel. Ik ben zelf steeds op zoek naar hoe ik dit voor elkaar moet krijgen en of KPN een e-mail kan sturen. Want het is heel irritant om een half uur aan de telefoon te hangen en opnieuw mijn verhaal te doen en weer te wachten tot ze met hun achterban hebben geschakeld en mijn verzoek weer gaan doorzetten en ik hoor weer niks en ik moet weer gaan bellen om te vragen naar de status.

maar goed dank voor je efforts. Ik kom hier dus ook niet verder. 


Ik bedoel dat de mensen die je nummer willen opzoeken het moeten weten. Uiteraard is het bekend bij KPN (je bent daar klant).

Voer je wel je nummer aaneengesloten en alle 10 cijfers in? Bv 0205987539 en niet 020-5987539 ofzo.

Anders misschien Youvia (de uitgever) rechtstreeks maar bellen:
https://www.youvia.nl/service-contact (of anderszins contacten)

Doe je het op een Windows PC/laptop? Welke browser? Hier gaat het prima in Firefox op Windows. Ik kwam er net probleemloos in. Na invullen nummer en “ik ben geen robot” kwam het telefoontje binnen 30 seconden en sprak de stem de 4 cijfers om in te loggen. Heb maar eens mijn achternaam aangepast. Daar zat al sinds 1988 een foutje in.

Overigens gebruik ik het vaste nr. al sinds 2013 niet meer. Maar houdt het wel aan want de kosten zijn nihil zonder bellen en ik wil wel in de gids maar niet met m'n mobiele.


De telefoonnummers (10 cijfers) moet je wel achterelkaar doen.

Ik heb geprobeerd met laptop en via telefoon internet etc

Alles gaat goed behalve het verkrijgen van de code


Alles gaat goed behalve het verkrijgen van de code

Tja, flut. Hopelijk kom je verder via de uitgever (zie mijn vorige reactie).


Ik kan je niet zeggen waar het fout gaat, @S.r.. In principe verloopt het uitzetten van nummervermelding via http://mijnnummervermelding.nl. In uitzonderlijke gevallen kunnen wij hiervoor onze Back Office aansturen. Ik vermoed dat mijn collega's dat ook voor jou hebben gedaan. Ik begrijp dat je hier nog niets van gehoord hebt. Zal ik even met je mee kijken? Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?


Gegevens aangevuld


Ik heb Youvia benaderd en ze gaan het nummer eruit halen. @PeterG super veel dank voor je efforts!!


Ook hartelijk dank aan @KeesYagi voor je support!