Skip to main content

Dag allemaal,

Sinds ongeveer een weekje werkt bij mijn schoonouders de nummerweergave niet meer op hun boston xl 2 twins. (vaste Lijn). Zij zien niet meer wie er gebeld heeft en er worden ook vertrouwde nummers worden niet meer geregistreerd. Er verschijnen nu kruisjes in het scherm wanneer er iemand belt in plaats van nummers en ook word er niets meer opgeslagen in de oproeplijsten bij gemiste gesprekken.

Ik heb al de handleiding nagekeken en diverse instellingen doorgelopen. Aangezien er niets spannends instond zowel het hoofd als basis toestel gereset maar niets helpt. Er is niets geblokkeerd in de toestellen zelf m.b.v. de toetsen. Evenmin is er onkunde in het spel. Toestellen worden al jaren gebruikt om te bellen en gebeld te worden en net zolang werkte de weergave ook. Betekend dat de toestellen dit voorheen dus gewoon ondersteunden. Heeft iemand dit ervaren met deze toestellen en eventueel kunnen oplossen?

Suggesties welkom. THX.

 

Wat vervelend dat het niet werkt. Nummerweergave is toch een stukje gemak en bescherming. Altijd prettig om al te zien wie er belt voordat je opneemt.

Al uitgesloten dat het toestel stuk is? Door te testen met een andere. Bijvoorbeeld je eigen (indien jij nog vast belt). Testen met complete andere set, dus basis en handset.

De Boston XL Twin is al behoorlijk oud; zeker 12 jaar. Hij kan gewoon stuk zijn.

Is het nog een ouderwetse analoge lijn? Ofwel is de telefoon niet op een experiabox aangesloten? Indien wel; welke experiabox.


Dag PeterG,

Nee niet getest met andere toestellen want die heb je immers niet zomaar bij de hand. Het gaat om een analoge lijn. Ik denk dat ze de set nu een jaartje of 5 -6 hebben, destijds extra gekocht omwille van de grotere toetsen en zo min mogelijk toeters en bellen. Daar zijn deze mensen niet van gecharmeerd en al te moeilijk hoeft het op hun leeftijd ook niet meer te zijn. Ik betwijfel dat beide toestellen tegelijkertijd stuk gaan, met name omdat ze nu een stuk of 6 kruisjes aangeven in plaats van een inkomend telefoonnummer. Dat snap ik als dat nummer is afgeschermd maar zelfs als wij bellen(vertrouwd nummer) zien ze alleen nog maar de kruisjes en niet meer ons nummer. Lijkt alsof de nummerweergave plots is uitgezet op de 1 of andere manier en niet vanuit de toestellen.


 Ik betwijfel dat beide toestellen tegelijkertijd stuk gaan

De nummerweergave loopt via de basis. Dus alle handsets geven of wel of niet nummerweergave aan.

Het zou niet de eerste keer zijn dat bij een ca. 12 jaar oude set juist de nummerweergave de geest geeft.

Voordat er een technische dienst wordt aangestuurd is het zaak te checken of je set het nog wel doet.

Je kunt die set ook op een plek gebruiken waar je zeker weet dat het wel werkt, bv bij jouw thuis. I.p.v. een set bij hen. Bij een analoge lijn is de kans héél groot dat het de tel.set is. 

De Boxton XL is de slechtste die kpn ooit heeft uitgebracht. Bij mijn oom was het ding na 1½ jaar verleden tijd. Alle dects hebben redelijk grote toetsen.


oke bedankt voor de tip.


Goedemiddag @Gesp1965, heb je nog kunnen uitsluiten of het ligt aan het basisstation van de tel. set ligt? 


Dag, nee momenteel ligt alles stop. We hebben geen toestellen voor analoog en men overweegt een nieuwe set te kopen. 


Als je een telefoon hebt die aangesloten is op de phone-aansluiting van het modem heb je een telefoon voor analoog. De telefoonaansluitingen op het modem zijn ook gewoon analoog. Alleen de lijn is van af het modem digitaal (VoIP).

Anders heb je echt een specifieke IP telefoon. Die wordt aangesloten op een LAN poort.


Dank, dat is bekend. Als je overschakelt naar internettelefonie doek je meestal de andere toestellen op, dus helaas niks reserve. Zoals gezegd ik wacht even hun beslissing af. Als ze iets nieuws gaan halen is het snel beklonken en kan deze ticket gesloten. 


Hallo,

probleem heeft zichzelf opgelost. vanuit het niets nummerweergave weer aanwezig vandaag, incl. oproeplijsten. Bedankt voor het meedenken.