Skip to main content

Goedendag,

Sinds een aantal dagen werkt nummerweergave niet van de vaste lijn.

Hij geeft dan extern weer en ook geeft hij niets weer als we een nummer hebben gemist.

Al geprobeerd reset, telefoon helemaal van stroom, maar geen resultaat.

Enig idee wat het kan zijn of wat mogelijk is om nog te doen ?

Het betreft een S79 H met antwoord apparaat.

Hoi @Multi media, welkom bij ons op het forum. Is de nummerweergave er spontaan mee opgehouden? Is er toen iets mogelijk gebeurd met het toestel? De binnenkomende nummerweergave staat altijd aan, de uitgaande nummerweergave kunnen we aan of uitzetten. Is er een instelling op het toestel voor nummerweergave, of is het mogelijk om het toestel eens opnieuw in te stellen?


Hoi Jasper,

Bedankt,

Wij kwamen er opeens achter.

Ik heb geen instelling kunnen vinden ook niet in de handleiding.

Een reset zojuist gedaan maar dat mocht ook niet baten…

Het is trouwens de Siemens gigaset s795

handleiding

Ik weet het echt niet meer wat we nu nog kunnen doen maar dit is niks zo….

Hij geeft in ieder geval altijd extern en dat betekend dus volgens de handleiding:

 

Extern als er geen nummer is meege-

stuurd.
 
Anoniem, als de beller NummerWeer-
gave heeft onderdrukt (
¢ pagina 31).
 
 Onbekend, als u NummerWeergave niet
heeft aangevraagd.

De handleiding geeft 2 verschillende mogelijkheden aan wat getoond kan worden, Anoniem en Onbekend. Welke van de 2 krijg je in beeld te zien? En is er ook een ander toestel wat je kunt proberen om te kijken hoe het daarmee gaat?


Hoi Jasper,

 

We hebben helaas geen ander toestel om te testen.

Er zijn mijn inziens 3 mogelijkheden, en degen die ik hier geel heb gemaakt is altijd de melding.

 


Dat je geen weergave van inkomende nummers hebt ligt 99 v.d. 100 keer aan het modem (de SIP server).

Daarom heb ik deze vraag:

Welk modem heb je?


Het betreft de experiabox V10


Oh, verrassend. Daar zou ik dit defect niet op verwachten.

We hebben helaas geen ander toestel om te testen.

Die hoef je ook niet zelf te hebben. Er is altijd wel iemand in de buurt die ook nog vaste telefonie gebruikt om de telefoon (incl. basis uiteraard) eventjes te lenen.

Maar goed.

:arrow_right: Eventueel de Gigaset al gereset? Basis 1 minuten stroomloos en de handsets batterijen eruit. Daarna moet je wel de datum/tijd weer in stellen.

:arrow_right: Experiabox V10 ook al herstart? Met de schakelaar aan de zijkant ca. 1 minuut uitzetten.


Hallo Peter,

Beide net nogmaals gedaan en helaas zonder succes...:unamused:

 


Als je verder wel kunt bellen en gebeld worden is dit dus een defect aan de V10, m.n. de SIP server. (SIP 1)

Meestal wordt bij KPN je nummer dan overgezet naar SIP 2 (dus phone 2). Omdat een modem 2 SIP-servers heeft is direct modem omruilen wat '’grof'’. Je nummer van SIP 1 naar SIP 2 overzetten is dan een eerste mogelijkheid. Ik neem aan dat @Jasper deze handeling kan uitvoeren. Daarna moet jij thuis ook het stekkertje van phone 1 naar phone 2 verzetten.


Ik wil dat ook gaan proberen inderdaad, zou je daarvoor jouw forumprofiel volledig kunnen invullen @Multi media en hieronder een seintje geven als je dat gedaan hebt? Dan kan ik jou ook een seintje geven als ik dat heb aangepast en kunnen we het op die manier even proberen. 


Hoi Jasper,

Ik heb gegevens ingevuld.

@PeterG, bedankt voor jou input tot zover.

 


Merci @Multi media, ik heb het nummer nu op de tweede poort van de Experia Box gezet. Zou je het toestel daar op kunnen aansluiten en kijken of het daarmee beter gaat?


U bedoeld bij het modem neem ik aan ?

uit phone 1 en dan in phone 2 en verder niks?


ja


Goedemiddag,

 

Heb hem over gezet en het werkt nog niet.

Wel doet hij het dus op poort 2 maar wederom dezelfde melding en geen nummer.

 

 

ps. kan ik hem wel in die poort laten vanaf nu?


S79H is trouwens alleen de handset. Een 12 jaar oud type.

Wat is het basisstation? Ook al zo oud? Die al eens gereset?


Je kunt 'm op poort 2 laten zitten inderdaad @Multi media, ik laat het nummer er ook op staan zodat we niet blijven schuiven. De reset van het basisstation die Peter noemt, had je die ook al gedaan?


Hoi Jasper, Peter,

Resetten basisstation als dat inhoud dat ik de stekker eruit moet halen en er na een minuut weer in dan heb ik dat inderdaad ook gedaan.

S79H is trouwens alleen de handset. Een 12 jaar oud type.

Wat is het basisstation? Ook al zo oud? Die al eens gereset?


Klopt Peter, was toen 1 set. de S795


Basis is dus ook al zo oud. Dan kan het best wel eens daar in zitten.

Kun je, bv bij buren, even een setje lenen? (dus hun basis en tenminste één handset)

Ben toch (nog) benieuwd naar het type van de basis. Zoals gezegd S79H is het type van de handset. Vandaar de H.

Volledige reset van de basis: trek de adapter uit het stopcontact. Houdt de pagingtoets op de basis ingedrukt terwijl je de stekker weer in het stopcontact doet. PIN wordt weer 0000. Tijd/datum wordt overgenomen van de handset.


Hier even 2 foto's van de basis.

Reset gedaan zonder resultaat helaas….

 


Oh, de basis is dus S795.

Toch even een kruiscontrole uitvoeren a.j.b. Eventueel met geleende set.

KPN zomaar een experiabox laten toesturen/omruilen en er achteraf achter komen dat het daar toch niet in zat is zonde. Ook voor kpn (ivm. afschrijven V10).


Klopt de S795.

Ik ga die van mijn schoonouders lenen en kijken of het dan wel werkt.

Dan moet ik de set gewoon aansluiten en dan zou het dus direct moeten werken als ik dan naar mijn vaste nummer bel?

Dat nummer staat in de handset van mijn schoonouders....

 


Dan moet ik de set gewoon aansluiten en dan zou het dus direct moeten werken als ik dan naar mijn vaste nummer bel?

Jep. Bel dan jezelf dus met je mobiel. Dan zou je 06 nummer in die display moeten verschijnen bij jou thuis… :fingers_crossed_tone2: fingers crossed.

PS

Zelf bel ik nooit meer met de vaste. Mobiele, onbeperkt bundel, is véél goedkoper (aangezien ik die toch óók heb). In en naar hele E.U.
En ik wordt ook alleen nog maar op de mobiel gebeld. Die ca 2 x dat de vaste per maand nog over gaat….


Vaste eruit, klopt dat word ook overwogen :wink:

Maar goed toch even tot de bodem uitzoeken nu hahaha,

Een idee scheelt weer heen en weer fietsen, ik kan toch ook mijn basis en handset meenemen naar hun en dan bij hun kijken of hij het doet daar ?


Goedenavond.

Getest en jawel dat nog oudere apparaat van mijn schoonouders geeft dus gewoon nummerweergave.

Ofwel toestel is dan stuk.

Maar toen gebeurde het volgende.

Ik had blijkbaar nummeromleiding ingesteld (had ik paar dagen geleden mee gerommeld) op de basis dus mijn vrouw belde vaste lijn en hij ging gelijk naar mijn mobiel.

Ik zeg, nou dat nog even uitzetten en dan besluit vaste lijn eruit of nieuwe vaste telefoon.

En nu gebeurd het, de basis gaat niet meer aan!:scream:

Dus handset ook onbruikbaar maar ook met het gevolg dat ik nummer doorschakeling niet meer kan uitzetten!

Ofwel, fijn probleem lijkt mij duidelijk maar hoe nu doorschakeling uitzetten??

Voor nu wel fijn (nog bereikbaar op vaste lijn hierdoor) maar ja wil je toch wel uit kunnen zetten, al heeft dat bij opzegging ook geen noodzaak meer lijkt mij….