Skip to main content

Sinds we zijn overgestapt naar KPN werkt de nummerweergave niet meer. We zien alleen “external” op het schermpje en zien ook niet meer wanneer iemand heeft gebeld of heeft een bericht achtergelaten.

Ik heb de modem meerdere keer gereset, ook de telefoon. Ik heb alles gedaan wat in de online service hulp staat behalve een ander toestel gebruikt. Wanneer ik van poort 1 naar poort 2 heb geswitcht, kwamen geen gespreken meer aan, dus ben ik weer terug naar poort 1. 

De nummerweergave werkt nog steeds niet. 

Kan iemand me a.u.b. hulpen?

Het kan zijn dat je telefoon niet geschikt is voor het signaal dat KPN gebruikt om nummers door te zenden. Onderop een Gigaset moet bijvoorbeeld M101 staan in de code.

Zie deze foto.

 


Bedankt, Peter. Weet je of er een lijst is waar staat welke toestellen goed werken met KPN? 
Ik heb net gezien dat er een B101 op onze telefoon staat.


Die Gigaset werkt dus niet met nummerweergave op KPN.

Er is geen lijst.

Bij Gigaset staat het op de doos en onderop de basis komt dan M101 voor.

Op mijn doos (en onderop de basis) staat:
Code inclusief M101 en de tekst
Dit apparaat is geschikt voor het gebruik binnen Nederland, op een analoge aansluiting (want dat is de phone-aansluiting namelijk).

Bij Philips kan je er ook van uit gaan.

Belangrijk: via Nederlandse (web)shop aanschaffen. Bij Bol.com (die is ook voor België) even opletten dat er wel bij staat dat set geschikt is voor Nederland.

Andere merken heb ik geen ervaring mee. Ben Gigaset fan. Alhoewel de vaste lijn hier sinds 2013 in ongenade is. Uitgaand bellen doe ik er al jaren niet meer mee. Veel goedkoper binnen de mobiele bundel, mobiel heb ik toch ook. En nu zelfs met onbeperkt bellen in en naar E.U. ….


Grappig, we hebben die telefoon in de Mediamarkt in Amsterdam gekocht, dan zou je denken dat dit ook in Nederland werkt. :)

Maar goed, dan wet ik wat het probleem is.

Nog een keer bedankt!


Ik vind dat niet zo netjes van de Mediamarkt. Ze hebben ‘m dus “geïmporteerd”. Hopelijk kun je reclameren.

Bij een IN Nederland gekochte telefoon mag je verwachten dat het bij alle NL providers werkt.


Maar nummerweergave werkte dus eerst bij een andere Nederlandse provider wél. Misschien kun je op het toestel het te gebruiken nummerweergave protocol instellen? Ik ben eigenlijk gewend dat toestellen beide protocollen (DTMF en FSK) aankunnen.


Een Gigaset met M101 heeft die beide protocollen, @Hsd .

Maar een Gigaset zonder heeft alleen het FSK protocol. Dat gebruikt kpn niet.


Ik vind dat niet zo netjes van de Mediamarkt. Ze hebben ‘m dus “geïmporteerd”. Hopelijk kun je reclameren.

Bij een IN Nederland gekochte telefoon mag je verwachten dat het bij alle NL providers werkt.

We hebben die telefoon 4 jaar of zo geleden gekocht. Denk niet dat Mediamarkt die terug gaat nemen.