Skip to main content

Wij hadden een abonnement o.a. voor vaste telefonie, dat liep tot 31 juli 23. Nadien is het verlengd onder dezelfde voorwaarden. Toch werkt nummerweergave voor inkomende gesprekken niet meer sinds de verlenging. Bij de helpdesk beweren ze dat nummerweergave voor ons telefoonnummer aanstaat, maar dat kan volgens mij niet kloppen. Verder heb ik alle foefjes al geprobeerd, zoals modem herstarten, de stekker van de telefoon eruit trekken en weer aansluiten. Niets helpt. Wat kan ik nog doen?

Is de apparatuur als modem en telefoontoestel ongewijzigd gebleven?

Bij vaste telefoon via het modem zit nummerweergave in het abonnement.


Dank voor je reactie. Ja, alle apparatuur is hetzelfde gebleven. Volgens mij is het geen technisch probleem, maar iets administratiefs. Ik zie in mijn account dat KPN mijn abonnement heeft gewijzigd van Hussel naar Standaard. Daar zit nummerweergave niet automatisch bij. Je kunt het wel aanvragen, maar dat kost extra. Maar ik vind, dat KPN het oude abonnement (Hussel) gewoon had moeten voortzetten.

Ik kan degene die ik gesproken heb bij de helpdesk dat niet duidelijk maken.


Daar zit nummerweergave niet automatisch bij.

Waar vind je dat? Als dat ergens staat is dat onjuist. Dan zouden we dat moeten laten aanpassen. Dus als je een link hebt met deze onjuiste info dan graag.

Bij alle abonnementen met bellen via het modem zit het er in.

Alleen vroeger bij de ouderwetse analoge PSTN aansluiting (alleen telefoon) moest je er extra voor betalen.

alle apparatuur is hetzelfde gebleven. 

Dan heb ik toch even de volgende vragen:

Welk modem heb je? v10, v10a, Box12 ?

Welk merk DECT telefoon heb je? Hiervan heb je al eens het basisstation minimaal 1 minuut stroomloos gehad?


Beste Peter,

Achter op het modem staat: KPN Box 12 b. Het modem dat ik daarvoor had, is een keer omgeruild voor de huidige. Dat was omdat het oude modem kapot was, het had niets te maken met een abonnementswijziging, en de omruil was ook vóór 31 juli. Box 12 b werkte ook in alle opzichten goed, zowel voor de vaste telefoon als voor TV en internet.

Mijn telefoon is een Premier Ravenna van ca. 15 jaar oud. Vast toestel, geen DECT. Misschien is dat een probleem, maar tot de abonnementswijziging per 31 juli 23 werkte nummerweergave prima. En ja, ik heb hem al stroomloos gemaakt, maar misschien net niet lang genoeg. Ga het nog een keer proberen.

De info over bijbetalen voor nummerweergave heb ik gezien op de website van KPN bij een overzicht van abonnementen voor TV, internet en vaste telefoon. Volgens mij stonden daar maar 2 soorten abonnementen, Standaard en Extra o.i.d. Bij Standaard stond dat er moest worden bijbetaald voor inkomende nummerweergave (E 1,24 per maand) en bij Extra was het gratis. Mijn oude abonnement Hussel stond er niet meer bij.

Ik heb me zojuist wild gezocht naar die informatie, maar ik kan het helaas, helaas niet meer vinden. Misschien is de tekst al aangepast?

 


Die kosten zijn alleen bij een ouderwetse analoge PSTN aansluiting. Dus zonder modem ertussen. Het is dan trouwens € 1,26. Dat is dus bij de abonnementen Belbasis en Belbudget.

Maar bij bellen via het modem in combinatie met internet is nummerweergave gewoon inbegrepen.

Ik begrijp dat het eerst wel werkte met dezelfde Box 12b en Premier Ravenna? Die is trouwens ouder dan je denkt, namelijk 20 jaar.

Is het mogelijk om een Gigaset (met de basis + Ă©Ă©n handset) even bij buren te lenen om het te testen? Nummerweergave is een zwak punt van de Box 12.

Zelf heb ik nu ruim 10 jaar geen vast nummer meer in gebruik. Want veel te duur als je ook een mobiel abonnement hebt. Met mobiel bellen is véél goedkoper.


Inderdaad, nummerweergave werkte eerst wel met dezelfde Box 12b en Premier Ravenna. Een dag of wat na de verlenging van mijn abonnement (vanaf 31 juli) kreeg ik geen goede nummerweergave meer, het display toont alleen nog maar een nul. Ik schonk er in het begin niet veel aandacht aan, maar het wordt toch een beetje hinderlijk op den duur.

Het spijt me, maar ik zie geen kans om een Gigaset bij buren of waar dan ook te lenen. Ik weet het even niet meer.


Ik weet het even niet meer.

Maar al gebeld met de klantenservice? 

Bel met je mobiel omdat de storing vaste diensten betreft!!

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 (aantikken op mobiel om direct te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.


Ik heb al bij de eerste plaatsing van dit probleem gemeld dat ik de klantenservice gesproken heb en dat ze er niets van begrijpen, en het probleem niet kunnen oplossen. Ik denk ook nog steeds dat het geen technisch probleem is, omdat de nummerweergave niet meer werkt na verlenging van mijn abonnement vanaf 31 juli, en daarvoor wel degelijk, met dezelfde apparatuur. Volgens mij staat er gewoon ergens een vinkje verkeerd.


Okee.

Dit topic is bijna aan de beurt bij de kpn moderators. Hun wachtrij is momenteel 3 tot 5 dagen (afh. van de zwaarte van de casussen).

Voor hen is het fijn als je je gegevens al ingevuld hebt in je forumprofiel en alleen daar.

Naam, postcode, huisnummer, klantnummer vaste aansluiting, en in het vakje persoonlijke opmerking lijkt het mij handig je vaste telefoonnummer even te vermelden.

Onderaan het formulier na invullen de knop “bewaren” gebruiken.

Als dat er al staat als ze hier komen kunnen ze gelijk aan de slag!


Hoi @Sadee . Ik heb even een technische check gedaan op het nummer dat eindigt op 294

dit is daarvan de uitkomst:

Nummerweergave en herkenning

Staat Nummerweegave aan dan is het nummer zichtbaar voor degene die je belt. Nummerherkenning zorgt ervoor dat je het nummer kan zien waardoor je gebeld wordt (mits diegene nummerweergave aan heeft staan).

Nummerweergave

Staat aan

Nummerherkenning

Staat aan


Dank je wel voor het checken. Ik bedoel dus nummerherkenning. Blijkbaar staat die aan, maar werkt nog steeds niet. Ik weet het niet meer.


Vervang dat 20 jaar oude toestel. 


Nou, eindelijk goed nieuws. Een paar dagen geleden werkte nummerherkenning zomaar ineens weer, zonder dat ik iets gedaan had. Het lag dus in ieder geval NIET aan mijn 20 jaar oude toestel. Waaraan dan wel, is tot op heden niet duidelijk. We houden het maar op zonneactiviteit. Groet en uit, Sadee.