Skip to main content

OP 25 februari heeft KPN ons per mail bevestigd dat ons VAST Bellen abonnement(analoog) per 12 maart jl omgezet werd naar een Hussel internet abonnement.

OP 8 maart jl. stuurt KPN ons echter een nota voor de maanden april+mei met incassodatum 12 maart.

bedrag 97 euro.

De datum dus waarop ons VAST Bellen abonnement eindigt en het Hussel abonnement ingaat.

Voor dit laatste abonnement hebben we ook netjes de nota ontvangen en betaald.

 

Telefonisch contact leert dat we op 8 mei een credit krijgen van hetzelfde bedrag van 98 euro.

Immers volgens KPN zijn deze maanden onterecht gefactureerd.

 

Ik vindt het ook niet meer dan logisch dat KPN de nota niet int maar verrekend met de creditnota die in aantocht is. Immers van niemand kan worden verwacht dat er betaald wordt voor een abonnement dat al voor de aanvang van de periode beëindigd was door KPN.

Ik verneem graag op welke wijze dit kan plaatsvinden.

Wat leuk dat je nu ook internet bij kpn neemt. En besloten hebt kpn aan te houden dus. Welkom nogmaals en ook op het forum.:relaxed:

Telefonisch contact leert dat we op 8 mei een credit krijgen van hetzelfde bedrag van 98 euro.

Het wordt dus al gecrediteerd. Ik zie derhalve het probleem niet.

Wel betalen die nota nu. Anders kom je als wanbetaler in het systeem. Ben je verder van huis dan die ene maand nu overbruggen. Over een maand krijg je het al weer terug.
Zo werkt, hoe onlogisch soms ook, nu eenmaal het factuursysteem bij kpn.


Hoi @BB424 . Welkom op het forum.

Het is precies zoals @PeterG het zegt. Is dit een charmant proces? Nee. Maar het is wenselijk dat de factuur voldaan wordt en daarna doe wij de credit. Het systeem is geautomatiseerd en helaas kan ik daar niet op inbreken.