Skip to main content
Zojuist weer de maandelijkse factuur ontvangen voor de vaste telefoon.

Ben er deze keer eens goed ingedoken en de rekening vergeleken met die van vorige maanden.

Wat blijkt? Ik bel bijna nooit maar kom wel steeds nummer 06 ******** tegen. Ik ken dat nummer niet en zou zelfs gebeld hebben op dagen dat ik niet eens thuis was. Dit gaat zo al maanden lang.

Graag opheldering of reacties van anderen.

Bij voorbaat dank.



Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt, nummer verborgen i.v.m. privacy

Oke. Bedankt.

Nu ik toch even tijd heb: Sinds ik de vaste telefoon heb opgezegd en i.p.v. prepaid een abonnement heb genomen heb ik vanaf die datum om 19.00 uur 's avonds geen internet meer tot de volgende ochtend.

Wat is dat nu weer voor grap?
Oh? Dat is merkwaardig. Je bedoelt je vaste internet? Op de pc/laptop? Wat gebeurt er om 19:00? Wat voor melding krijg je?
"Safari kan de pagina niet openen omdat er geen serververbinding mogelijk is"



Safari gebruik ik op mijn iPhone. Op mijn laptop gebruik ik Firefox. Resultaat is hetzelfde.
Is dat allebei via Wi-Fi of ook bekabeld?
Via Wi-Fi.
Ik denk dan toch dat er een ecomodus is ingeschakeld. Maw in het modem is een tijdblok ingesteld dat Wi-Fi uitgeschakeld is.
Er zit in de experiabox een systeem dat wifi kan uitzetten op getimede momenten. Maar dat moet je echt zelf hebben ingesteld en als ik je verhaal goed lees ben je hier helemaal niet mee bezig geweest. Kun je voor de zekerheid de experiabox resetten? (met het reset gaatje)..
En dat gebeurt dan zomaar? Heb ik daar zelf ook nog iets over te vertellen of wordt dat voor mij beslist ?
Oke, ga ik doen. Al kom ik nooit aan dat ding dus dat gebeurt dan waarschijnlijk automatisch.
Afwachten dus maar wat er vanavond gaat gebeuren. Je hoort het wel.
Het zou nooit zomaar aan mogen staan en wordt eerlijk gezegd ook zelden gebruikt. Als gebruiker moet je inloggen op het modem zelf en een aantal instellingen aanpassen. Maar ik heb er (voorlopig) geen andere verklaring voor. Bij 'gekke' problemen is het altijd verstandig om eerst het modem een reset te geven. Uiteraard hoop ik dat het nu wegblijft. Zo niet, kijken we uiteraard verder.
Donderdagmiddag meteen gereset, 's avonds om plm 19.00 uur nog steeds geen internet tot de volgende ochtend.

Ik had me er al bij neergelegd, dan maar niet.

Vrijdagavond toch nog maar eens proberen en halleluja alles deed het weer. Nu maar hopen dat het zo blijft.
Dat is in ieder geval iets. Ik hoop ook dat het nu weer zonder onderbreking gaat werken.

Mocht het (onverhoopt) toch weer gebeuren, zou je dan eens op het modem willen kijken welke lampjes er allemaal branden? Als we zien dat 'wireless' op dat moment uit staat, hebben we in ieder geval duidelijkheid dat het van het modem komt en kan ik er iets aan doen.
Ik ga er op letten want gisteren avond was het weer mis.
Oef. Als jij merkt dat je 's avonds op meerdere apparaten plotseling geen draadloos signaal meer hebt en het ligt aan de eco modus dan zou het wireless lampje uit moeten zijn op die momenten. Ik ben dus zeer benieuwd.
Gisteren "gezellig" voor het modem gaan zitten. Had geen signaal meer op mijn iPhone, iPad en laptop.

De lampjes wireless en broadband knipperen. Internet lampje is uit, dan wordt het rood en af en toe dan weer knipperend groen. Eco lampje heeft nog nooit gebrand.



Normaal zijn power, wireless, broadband en internet aan. Overdag heb ik nergens last van. Vreemd hoor.
Oh, da's niet goed. Het lijkt er op dat de hele verbinding wegvalt en het modem telkens herstart. Ik heb de lijn zojuist doorgemeten en ik in de nacht héél veel onderbrekingen..

Hoe het komt, weet ik nog niet. Vandaar een aantal vragen:




  • Hoe is het modem aangesloten? Rechtstreeks met een kort kabeltje? Of zit er nog een klein kastje tussen? (splitter).
Soms wil zo'n splitter wel eens gaan storen en mocht die er tussen zitten, mag ie er sowieso tussenuit. een kabeltje naar de dsl ingang van de experiabox

is voldoende.


  • Kun je voor de zekerheid controleren of alle kabeltjes goed 'ingeklikt' zitten? En zou je het stroomkabeltje willen controleren dat naar de experiabox loopt?
Als daar een kinkje in zit merk je dat heel snel als je er even met je vinger aan zit.



Als dit allemaal niet aan de orde is, stel ik voor dat we een monteur inplannen. Die zal uiteraard kosteloos zijn.
Modem is rechtstreeks aangesloten met kabeltje, dus zonder splitter.



Alle kabeltjes zijn naar behoren ingeklikt.



Met het stroomkabeltje naar de experiabox is volgens mij niets mis, ben het helemaal nagelopen.
Top! Bedankt voor het nalopen.

Ik stel voor dat we hier een monteur naar laten kijken. Lijkt jou dat ook wat?

Kun je een aantal dagen (wo, do of vrij -) en tijdstippen ( 8:00 tot10:00, 10:00 tot 12:00, ... 17:00 - 19:00 ) noemen wanneer het zou schikken? (dit mag ook via een privébericht)
Prima, lijkt me wel het beste, want wat overdag goed is zou toch ook 's avonds in orde moeten zijn?



Vrijdags komt voor mij het beste uit, tijdstippen maken niet zoveel uit.
Prima, lijkt me wel het beste, want wat overdag goed is zou toch ook 's avonds in orde moeten zijn?


Ben ik volledig met je eens. Zo te lezen is het allemaal aangesloten, zoals het hoort en ik heb er geen verklaring voor. Misschien ergens een los contactje verderop in ons netwerk.

Ik heb de monteur ingeboekt op vrijdag: tussen 8:00 en 10:00. Hij zal dus binnen dit tijdsblok langskomen.

Laat je weten hoe het afloopt?

(mocht het toch niet uitkomen, laat je me dat weten? Dan kan ik verplaatsen, verder in de toekomst)
Dank je wel.



Je hoort van mij.
Monteur is geweest.



Alles leek goed, maar hij heeft oudere kabeltjes vervangen door nieuwe. Misschien dat de verbinding een beetje op het randje was en zou die nieuwe bekabeling dat moeten voorkomen. Ook een of ander ding in de meterkast is vervangen.

Het was nu al sneller volgens hem.

Klinkt goed dus. Ik wacht de avond af.

Wel staat op de monteurs bon 15.00 euro voor arbeidsloon.
Dus nu blijft het internet stabiel in de avond? Die 15 euro ga ik trouwens vergoeden, zoals afgesproken, @cactusstekel .
Al 2 avonden ongestoord internet, dus alle storingen lijken verholpen.

Super!!

Bedankt voor alle hulp.