Skip to main content

Al geruime tijd ervaart mijn schoonvader problemen met zijn telefoon. Gesprekken worden (enkelzijdig) onderbroken. Het audio valt weg en één van de gesprekspartners heeft dan géén geluid meer. We hebben al veel gedaan om dit op te lossen. 

De internet verbinding bleek instabiel. Deze viel met regelmaat uit. Hiervoor is een andere Experiabox (10a) gekomen van KPN, toen nog Telfort. De internet verbinding is nu stabiel, telefonie helaas niet. Hij gebruikte een vrij oude telefoon. Deze is vervangen voor een nieuw draadloos toestel. Ook dit mocht niet baten.

Om de bekabeling uit te sluiten heb ik de (DECT) basis, met een kort kabeltje, rechtstreeks in het modem geplugd. Hiermee is m.i. alle interne bekabeling uitgesloten.

Ik denk dat ik alles heb gedaan wat mogelijk is. Toch blijft het probleem bestaan. Zie ik iets over het hoofd?

Hallo @PH68 , sommige V10a-modems hebben inderdaad een brakke telefoontechniek, vraag om een andere V10a, of beter nog een V10.


Bedankt voor je reactie. Het lijkt er dus op dat er met de nieuwe experiabox extra problemen zijn geïntroduceerd. Ik kan mogelijk wel een V10 lenen. Dit heb ik eerder gedaan. Mocht dit het oplossen, meld ik me wel bij KPN. 


Goedemiddag @PH68, heb je het nog kunnen testen met de V10?


Hallo Thomas. Helaas nog niet. Met een beetje geluk krijg ik vandaag de beschikking over een v10. Ik laat het weten!


Goedemiddag @PH68, heb je het nog kunnen testen met de V10?

Ik heb gisteren een V10 aangesloten. Alles werkt. Nu even een paar weken aanzien of dit de problemen verhelpt.


Hoi @PH68, hoe bevalt de V10? Heb je nog problemen ervaren?


Hoi Thomas. Vooralsnog lijkt het nu goed te gaan. Maar hij heeft dan ook niet heel veel telefoon gesprekken gevoerd de afgelopen dagen. Ik wacht het nog even af.


Het lijkt erop dat de v10 de problemen heeft opgelost. Mijn schoonvader heeft geen problemen meer ervaren sindsdien. We hopen maar dat het probleem wegblijft. 

Ik heb een andere v10 kunnen regelen via MP. Deze kan dus gewoon blijven staan.