Skip to main content

Krijg de laste tijd ongewenste telefoon op de vaste lijn vanuit het buitenland, verbreekt gelijk de verbinding.

Het is altijd in de ochtend, en daar ik ook een anonieme nummer heb weet ik dat dit niet in ordeĀ 

is, daarom deze waarschuwing.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Ā 

Dit is zo goed als zeker Wangiri fraude. Als je terugbelt is het een duur buitenlands betaalnummer. Je wordt aan de lijn gehouden met een bandje waar vaak een "beltoonā€ op staat. Maar ondertussen heb je al minutenlang verbinding vaak voor enkele euro's per minuut.

Enne, een geheim nummer is alleen maar niet opvraagbaar bij 18ā€¦ diensten en detelefoongids.nl.

Iedereen in de hele wereld kan je nummer gewoon wel bellen. Ze gebruiken gewoon miljoenen willekeurige nummercombinaties. Niet dat ze je nummer ergens vandaan hebben ofzo.

Ik had een keer een hƩle boze meneer aan de lijn: hoe ik aan zijn geheime nummer kwam. Ikzelf had alleen maar ƩƩn cijfer verkeerd gedraaid in het nummer...


Dank voor de reactieĀ en uitleg, voor mij was het een waarschuwing aan iedereen dat je weer alert moet zijn voor deze praktijken.


Krijg al dagen tel 00441142845710 , heb niet opgepakt maar wel heel irritant


Helaas, er zijn mensen op de wereld die op oneigenlijke manieren geld willen ā€œverdienenā€ . . . .

Zie dit :

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/internationale-telefoonnummers-blokkeren-521990