Skip to main content

Sinds eind juli ben ik overgestapt van een POTS/PSTN lijn naar bellen via XS4ALL. Je vraagt je dan af waarom vraag je het hier, maar wellicht hebben er meer mensen last van met een VOIP aansluiting.

De laatste tijd valt het mij op dat er steeds meer belletjes komen, van nummers die niet bekend zijn, of uit het buitenland. Als je opneemt onverstaanbaar engels met de bekende Microsoft helpdesk perikelen…. terugbellen is sowieso geen goed idee, dus doen we dat niet!! 

Kan het zijn dat de routering van een gesprek bij POTS anders is dan bij een VOIP gesprek?

In de oude situatie bij KPN (POTS) had ik een ‘geheim’ nummer, wellicht dat er ergens een ‘sniffer’ staat te draaien om de VOIP nummers automatisch te bellen?

 

Hoi driemaster, niemand zit te wachten op die belletjes van zogenaamde Microsoft medewerkers! In ieder geval heel goed dat je niet terugbelt. Geef ze vooral ook geen toegang tot je computer als ze er om vragen. Nu noem je dat je eerder een geheim nummer had, als dit niet meer het geval is dan zal dit naar alle waarschijnlijkheid de reden zijn dat het nu vaker gebeurt. Via: overlast kun je er eventueel meer over teruglezen. 


Hi Robin, dank voor je bericht.

Gisteren een email van XS gehad, nog steeds een geheim nummer. In het forum zie ik meer en meer van dit soort ‘terreur’, vervelend. Inmiddels heb ik het netnummer 0044… geblokkeerd. Het is nu stukken minder. Thanks, anyway!


Die belletjes zijn zeker zeer ergerlijk. In ieder geval fijn dat je er nu minder last van hebt!


Reageer