Skip to main content

Al een hele tijd word ik constant gebeld door allerlei verschillende nummers over energievergelijken en dat soort ongein. Pas zelfs al gehad; ik bel u even over de levering van ……..  Ik hang maar weer op. Vaak neem ik niet op en controleer ik het nummer op internet. En vaak zit ik goed en blokkeer ik die maar weer. Niet overdreven maar ik heb al zeker 50 nummers op de bloklijst. Geen probleem zou he zeggen; echter heb ik ook 2 bedrijven en ik kan niet alle gesprekken weigeren. Het kan immers ook een klant zijn. Bij de kvk heb ik dit al aangekaard en de lijst met nummers doorgestuurd. Ik word er echt pisnijdig van. Is er dan echt niks tegen te doen? 
 

Goedemorgen @Quticle,

Je kunt je inschrijven bij het Belnietregister mocht je dat nog niet gedaan hebben. 


Hoi, @Anneke-Anna 

Sta al sinds het bel-me-niet register ingeschreven sinds dat mogelijk is! 
 


Ik zal t even nader toelichten; t gaat niet om betrouwbare bedrijven die bellen. Vandaag bellen ze met een nummer dat eindigd op 67. Die blokkeer je en de volgende dag bellen ze met een nummer dat eindigd op 68. Het is oplichting/spoofing/phishing. Hoe je t noemen wil.


Goedemiddag @Quticle en welkom op het KPN forum!

 

Uit eigen ervaring weet ik dat dit soort belletjes uiterst irritant zijn en ik kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten. Al helemaal niet omdat je ook 2 bedrijven hebt dus goed dat je dit kenbaar maakt. Wat ik je sowieso kan adviseren, is om deze link eens te bekijken. In principe zou het aanmelden voor het 'Bel me niet register' afdoende moeten zijn maar het is duidelijk dat hier in jouw situatie geen sprake van is. Heb je een zakelijk abonnement bij KPN of is het een particulier abonnement? 


Goedenmiddag @JanZ_ 

ik sta in het bel me niet register. Het abonnement waar het bij jullie betreft is een prive abbonement. Die link zou handig zijn. Echter; als ik nu een nummer blokkeer dat eindigd op 63 bellen ze morgen met bijna hetzelfde nummer alleen eindigend op 64. Zie screenshots. Ik kan er nog wel een paar maken maar dat schiet ook niet echt op. Ik heb zelfs begrepen dat ze rustig vragen of t goed gaat, en zodra je maar 1x ja zegt dat t een kwestie van knippen en plakken is en je een of ander abonnement hebt. Ik word er een beetje moedeloos van. Zeker 3 keer in de week is het raak. Mn eigen nummer veranderen is helaas geen optie. Bij al mn klanten is dit nummer bekend. Dat is gewoon geen doen. 

 


Ik word ook regelmatig gebeld door die zgn. callcenters van energiemaatschappijen. Bel-me-niet-register helpt niet, dan kan je alleen de energiemaatschappijen zelf blokkeren, niet die callcentercowboys. Ik begin altijd meteen met de vraag hoe ze aan mijn telefoonnummer komen, dat ik nooit mijn nummer gegeven heb en ik vermoed dat het hier om dataverkoop gaat van mijn gegevens. Ze weten vaak alleen je naam en telefoonnummer en proberen de andere gegevens te ontfutselen. Inderdaad nergens op in gaan, nooit ja zeggen op welke vraag dan ook. Ik verzoek ze vriendelijk doch dringend om mijn gegevens uit hun bestanden te verwijderen en nooit meer te bellen omdat ik anders stappen zal ondernemen. Hun bedrijfsnaam heb ik inmiddels genoteerd en het nummer waar ze mee bellen. Het is knap waardeloos, maar je kan er helaas verder niets aan doen. Soms werkt het en geven ze op. Succes!


Goedemiddag @Quticle en welkom op het KPN forum!

 

Uit eigen ervaring weet ik dat dit soort belletjes uiterst irritant zijn en ik kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten. Al helemaal niet omdat je ook 2 bedrijven hebt dus goed dat je dit kenbaar maakt. Wat ik je sowieso kan adviseren, is om deze link eens te bekijken. In principe zou het aanmelden voor het 'Bel me niet register' afdoende moeten zijn maar het is duidelijk dat hier in jouw situatie geen sprake van is. Heb je een zakelijk abonnement bij KPN of is het een particulier abonnement? 

Bel-me-niet-register werkt niet.

Ik sta al jaren ingeschreven en toch gebeld. 

Het zijn voornamelijk:  “we bellen u over een aanbieding van nieuwe tarieven voor uw contract".

Ze doen zich voor alsof ze je energieprovider zijn.

Zou mooi zijn als alle providers dit tuig gewoon collectief blokkeerd.

Of ik hoop een keer privegegevens van zo's eigenaar van zo'n “bedrijf” te krijgen.


Hoi @Quticle , dat je nummer wijzigen geen optie is snap ik helemaal. Ik zie dat @Marijkevds nog een goede tip heeft gegeven. Gezien de situatie misschien niet helemaal ideaal maar ik kan hier zo ook geen andere 'oplossing' voor bedenken :( 


Ik herken de irritatie maar al te goed. Ook ik loop regelmatig tegen dit soort praktijken aan.

Wat mij ook irriteert is dat als je aangeeft dat je niet meer gebeld wilt worden, dat je dan wordt doorverbonden met een menu om opgenomen te worden in het Bel me niet-register, waar ik overigens allang in sta. Aan het eind van het menu moet je dan je telefoonnummer bevestigen, maar vlak voordat die mogelijkheid wordt geboden wordt de verbinding verbroken. Dat is mij al verschillende keren overkomen.

Er ligt momenteel een wetsvoorstel bij de Tweede Kamer om het ongevraagd bellen voor verkoopdoeleinden te verbieden. Het is te hopen dat de politiek een beetje haast maakt met de behandeling van dat voorstel, en dat het dan eindelijk afgelopen is met die ongevraagde verkooppraatjes.

Piet.


Het is inderdaad gruwelijk irritant die ongevraagde telefoonterreur. Wat eventueel ook een optie is, naast alle tips die al zijn gegeven, is te zeggen ‘ik beroep me op het recht van verzet’, dan mogen ze je niet meer bellen en moeten ze je nummer uit het systeem halen. Dit is iets anders dan het bel-me-niet-register en het is strafbaar als ze dat niet opvolgen. Ze vinden het niet grappig als je het zegt en, tenzij het echte oplichters zijn, houden ze zich hier aan is mijn ervaring. 


Helemaal met je eens @P.J.M. van der Vooren, ook ik hoop dat dit wetsvoorstel een beetje vlot in behandeling wordt genomen! Verder vind ik de tip van @LdV ook heel erg handig en waardevol waarvoor dank :)


Reageer