Skip to main content

Sinds deze week hebben wij geen kiestoon meer op onze vaste lijn.

Tot voor kort werkte alles perfect.

Tig keer resetten, kabels opnieuw aansluiten, andere telefoon gebruikt etc.

Niets helpt.

Modem is Experia V10.

Alle groene lampjes branden.

Als ik inlog op de modem zie ik dat ons telefoonnummer gewoon is geregistreerd.

Maar geen kiestoon, kunnen niet bellen en als we gebeld worden horen we gekraak en is er totaal geen gesprek te voeren.

Heb zelf het vermoeden dat de telefoon-poort stuk is oid.

Wie heeft de beste oplossing?

 

 

Hallo @Erik1974, je hebt al een hoop geprobeerd begrijp ik, maar nog zonder soelaas. De kiestoon wordt door de modem zelf aangemaakt, dus dat je geen kiestoon hoort met 2 verschillende toestellen kan inderdaad betekenen dat de poort stuk is, of een van de kabels die er tussen zitten. Heb je die andere toestellen ook op de tweede telefoonpoort van de V10 geprobeerd? Ook als daar geen nummer op staat geprogrammeerd zal die een kiestoon geven, als je die dan hoort, weten we zeker dat het eerste poortje stuk is. Ik hoor het resultaat daarvan graag van je.


Ik heb geen bericht meer van je gezien @Erik1974, ik hoop dat dat betekent dat het inmiddels weer werkt. Als dat nog niet zo is hoor ik het resultaat van mijn eerdere vraag graag van je, dan kijk ik verder met je mee.


Dag Jasper,

Dank voor je reactie!

Afgelopen dagen resetten, kabels opnieuw aansluiten, poort 1 en poort 2.

Met 2 verschillende telefoons uitgeprobeerd, maar geen resultaat.

Op poort 2 gebeurt er helemaal niets.(geen kiestoon etc)

Probleem is er dus nog steeds.

Nu alles via mobiel….

 

mvgr Erik

 


Als beide telefoonpoorten geen kiestoon geven lijkt het eerste poortje niet per se defect te zijn. Hoe had je deze andere toestellen geprobeerd, zijn dat toestellen met een bekabelde hoorn en had je deze direct op de Experia Box aangesloten, of zit er meer bekabeling en/of splitters tussen?


Zelfde kabeltje gebruikt met die 2 toestellen???


Heb geen zelfde kabeltje gebruikt om te testen.

Sterker nog, heb vanavond nieuwe kabels ertussen gezet.

Het zijn draadloze DECT telefoons van Motorola.

Maar nog steeds zelfde resultaat.

Er zit geen splitter tussen.

Het zit aangesloten zoals het hoort.

Het werkt gewoon niet, wat je ook doet.

Tis gewoon vreemd, tot voor bijna 2 weken geleden konden we gewoon bellen, en opeens niet meer.

Niks aan veranderd, zit al tijden hetzelfde, nooit geen storingen etc.

Denk eerder dat de modem op zijn eind loopt.

Hoe vaak hier thuis alles wegvalt, je wordt er moedeloos van.

Wifi valt dan regelmatig weg, en nu begint de telefoon ook kuren te krijgen.

Alle goede tips en bedoelingen daargelaten, en daar ben ik zeer dankbaar voor, het werkt niet wat we doen.


De telefoonpoortjes horen zelfs een kiestoon te geven als alleen de stroom is aangesloten (en een telefoontoestel), dat ze het beide niet doen geeft me heel erg het gevoel dat het niet in het modem zit. Het kan natuurlijk dat beide poortjes stuk zijn, maar de kans daarop is erg klein. 

De verschillende toestellen die je had geprobeerd, zijn dat meerdere handsets van dezelfde Motorola? Of heb je ook een niet-draadloos toestel geprobeerd? Ik heb het gevoel dat het daarmee wel werkt namelijk.


Alle kabels eruit gehaald.

Opnieuw aangesloten.

Maar geen kiestoon op zowel poort 1 of poort 2.

Ook niet wat je aangaf met alleen stroom erop en een toestel.

Modem branden alle lampjes groen, behalve de eco.

Heb WiFi en bekabeld internet, maar een half werkende telefoon.

Kabels zijn nieuw.

2 telefoons uitgeprobeerd, maar geen kiestoon.(Motorola en Philips)

Vast toestel heb ik niet, en het lijkt me sterk dat het werkende toestel van de buren ook stuk is…..

Modem tig keer gereset, ene keer duurt het lang voor deze weer draait, andere keer sneller.

Reset of door stroom eraf of door met een speldje een reset te geven.

Ben er een beetje klaar mee.


Dat is een heel ander tweede toestel die je geprobeerd hebt dan inderdaad, gelukkig was dat niet een andere handset van hetzelfde toestel. Met alles wat je al geprobeerd hebt zijn er weinig opties meer over om te proberen behalve het vervangen van het modem. Ik heb daar een verzoek voor gedaan, je krijgt een sms zodra die is verzonden en ik zal hier ook een bericht plaatsen als ik er een bevestiging van heb. Ik hoor graag hoe het daarmee gaat als je 'm hebt.


Hier ben ik weer @Erik1974, ik heb een reactie gekregen dat het nieuwe modem naar een servicepunt is gestuurd en morgen kan je 'm daar omruilen. Voor de zekerheid stuur ik je de details van het servicepunt ook even in een privébericht, zodat je het overzicht volledig hebt.