Goedemiddag!
Eind maart heb ik het abonnement van mijn analoge lijn gewijzigd van BelVrij Altijd (te duur voor mij op dit moment) naar BelBudget, en begreep toen van de klantenservice dat alles daarmee in orde was. Echter, naar ik nu begrijp stond er nog een rekening van begin maart van het oude abonnement open, en ben ik daarom kennelijk afgelopen weekend afgesloten, voor mij in ieder geval onverwacht.
Ik vind het erg vervelend dat er iets niet betaald is, en wil zelf natuurlijk graag bereikbaar zijn, dus heb dinsdag contact opgenomen met KPN. Helaas toen een nogal stroef telefoongesprek gehad met een klantenservicemedewerker - samengevat hebben we een aantal wonderlijke argumenten gehoord, maar we zijn er niet uit gekomen wat er nou precies mis is gegaan. Wat in ieder geval onwrikbaar vast leek te staan: ook al betaalde ik direct, ik zou nooit en te nimmer weer aangesloten worden zonder heraansluitkosten te betalen, ongeacht of ik op de hoogte was of niet/KPN maakte geen fouten, en een klacht indienen was bovendien zinloos werd ons verteld - ik heb aangegeven dat ik daar niet mee akkoord kon gaan, en dat er kennelijk toch het nodige mis gegaan is bij KPN.
Uiteraard heb ik alle begrip dat jullie graag snel de betaling willen hebben, en ik wil dan ook graag de openstaande rekening van maart voldoen - ik ben immers druk bezig mijn financiën weer gezond te krijgen. Dat zou alleen niet lukken met heraansluitkosten, en als jarenlange klant had ik van KPN een genuanceerder en begripvoller verhaal verwacht dan ik van die medewerker kreeg.
De volgende dag kwam een plottwist: stomverbaasd (en heel blij) merkte ik dat ik sindsdien weer gewoon telefoontjes krijg op mijn vaste telefoon. Kennelijk ben ik dus toch (weer) aangesloten!
Ik heb geen idee hoe of wat precies, maar het is heel fijn om weer bereikbaar te zijn (dit had ik niet verwacht gezien het stroeve telefoongesprek dinsdag) en wil KPN bedanken dat ze kennelijk toch de hand in eigen boezem heeft gestoken.
- Voor de zekerheid: klopt het dat de afsluiting kosteloos ongedaan gemaakt is, en ik gewoon aangesloten blijf wanneer ik de tweemaandelijkse factuur van maart alsnog betaal, en dat ik dan voorlopig bij ben?
Voor die billijke oplossing wil ik jullie dan graag bedanken!
- Wat is het bedrag dat nu nog openstaat?
- Zou ik dat ook in twee termijnen kunnen betalen?