Skip to main content

Opnieuw prijsverhoging voor Vast bellen

• January 5, 2026
  • 28 reacties
  • 479 keer bekeken

Toon eerste bericht

28 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 6, 2026

Dat lijkt me ook logisch. KPN heeft misschien nog wel een half miljoen klanten die iTV gebruiken. (Ik noem maar een willekeurig getal.) Je kunt niet in één keer zoveel ontvangers omwisselen. Dat is een megaoperatie. Bovendien zijn veel ontvangers economisch nog lang niet afgeschreven.  

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 6, 2026

iTV wordt niet uitgefaseerd. Het blijft voor bestaande klanten die gewoon op de oude vertrouwde manier willen blijven kijken een blijvende manier. Zij hoeven dus niet naar TV+ over te stappen.

Het product is degelijk de EOL kant op gegaan omdat het niet meer verkocht wordt, waarmee het een product/dienst is die uitgefaseerd gaat worden.

Dat een dienst niet meer aan nieuwe klanten wordt aangeboden, betekent niet dat deze dienst ook direct automatie uitgefaseerd. KPN geeft deze week op vragen nog duidelijk aan dat iTV voor bestaande klanten die niet willen overstappen naar TV+ blijft bestaan.

We hebben ook nogsteeds epots only inderdaad. Wordt volgens mij al een jaar of 5/6 niet meer verkocht. En afgelopen jaar is KPN zelfs nog begonnen om voor deze dienst ruimte in kabelverdelers te gebruiken voor epots kaarten zodat deze klanten niet meer vanaf een hoofdverdeler zijn aangesloten maar direct in een kast bij hun in de buurt. (Minder storingsgevoelig) 

Klanten merken er niks van, maar KPN is vaak onderwater continu bezig om verschillende diensten te verbeteren of stabieler te maken.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • January 8, 2026

Bovendien zijn veel ontvangers economisch nog lang niet afgeschreven.  

Ansich zou de VIP5202 vanuit Commscope met Android TV worden geleverd. De rest van die dingen zijn vaak al 11/12 jaar oud en al ruim afschrijfwaardig, de VIP5202 trouwens inmiddels ook, na 5 jaar zijn ze economisch al niks meer waard.  ;)