Skip to main content

ik ben gebeld door een 030nr - 0302498183. ik heb niet opgenomen. later heb ik het teruggebeld. maar hoorde ik dat het nr niet in gebruik is. ik heb binnen 10s opgelegd. daarna heb ik het nr gegoogeld - ik vermoed dat het een fraudetruc is. ik wil weten wat dat gesprek van 10s mij gekost heeft. hoe zie ik dat.

Dat bedrag komt in de specificatie van de factuur.


Hoi @jonsR 
10 sec zal meevallen, maar bel nooit een onbekend nummer terug, ze worden steeds slimmer tegenwoordig, dus blijft opletten.
Even op Google gekeken, het nummer 0302498183 komt veel voor, maar niemand kan het terugbellen.


Ha @jonsR, welkom! Gaat het om je vaste of mobiele nummer? In beide gevallen komen de kosten op de specificatie van de factuur te staan. Ik kan helaas van tevoren daar niets over zeggen! Ik ga er echter vanuit dat het mee zal vallen: je was er zo snel bij!


Als je een melding hebt gekregen dat het nummer niet in gebruik is, zijn er ook geen kosten. Er is immers geen contact geweest.

Hoe hebben ze dan met het nummer gebeld? Waarschijnlijk middels spoofing. Er komt dan een ander nummer in beeld te staan dan waarvan ze daadwerkelijk bellen. Op die manier zijn talloze klanten van o.a. de ING opgelicht. 


dank voor alle reacties.

ik zal wachten op de factuur en hier de kosten rapporteren.

dank voor het vermelden van spoofing. dan heb ik een haakje om te proberen te begrijpen hoe dit werkt, of zou kunnen werken.

jammer dat je door dit soort ervaringen de neiging krijgt op te schuiven richting meer wantrouwen en achterdocht.