Skip to main content

Graag wil ik weten hoeveel het scheelt als ik thuis bellen opzegd

1 of 2 euro


Hallo @Elsbouwmeester , bij oudere internet abonnementen is Thuisbellen inclusief en staat het ‘gratis’ voor € 0,00 op de factuur. Alleen als je al een Hussel abonnement hebt, is het een optie die je in MijnKPN kan uitzetten en dan bespaar je € 2,00 per maand.

Als je nog een oud abonnement hebt, kan je dat omzetten naar “Hussel” maar pas daarbij op. Er zijn meer zaken optioneel en je kan huidige voordelen verliezen en/of op een hoger maandbedrag uitkomen.


Grootste en effectiefste besparing: er niet mee bellen.
Gebeld worden op de vaste kost niets.
(nota bene: heb je familie in landen als Australië, Nieuw-zeeland, Canada, V.S. etc dan is de  vaste mét Belonbeperkt Altijd interessant)

Gebruik je mobiel. Zolang je daar binnen de bundel belt kost het niets :relaxed: .

Bij mij is de mobiele al bijna 8 jaar de uitgaande lijn.

Bij 09 nummers betaal je alleen de extra kosten binnen je mobiele bundel.

18… nummers kosten sowieso 0,90 of 1,00; ook met doorverbinden!

Vaste telefoon abo-kosten:
Alles in één: € 0 (vaste kan eruit maar scheelt dus niets)
Internet + TV + telefoon: € 1 (optie is verwijderbaar)
Hussel: € 2 (optie is verwijderbaar)


@RBxx @PeterG 

Wij hebben al tientallen jaren een internet + vast bellen-abonnement bij KPN. 

Vast bellen was jarenlang gratis (met uitzondering van de gesprekskosten), sinds een paar jaar betalen we een maandelijkse toeslag van 1 euro per maand. 

We betalen nu maandelijks 42,50 (internet) + 1,00 (vast bellen) + de gemaakte gesprekskosten. 

Bij de nieuwe Hussel-Abonnementen is de toeslag voor Vast Bellen 2,00 per maand. 

De besparing bij het opzeggen van Vast Bellen is de maandelijkse abonnementsprijs van 1 Euro (of 2 Euro) plus de gemaakte belkosten.  


plus de gemaakte belkosten.  

@Noordzee Hier denk ik dus anders over. Een verstandig mens belt sowieso al uitgaand met z'n mobiel. Dan is de besparing dus alleen de abo-kosten. Ik heb al jaren geen belkosten meer met de vaste aansluiting. Wordt er nog wel af en toe op gebeld. Maar ook vrijwel niet meer aangezien ik al ca. 8 jaar de mobiele als hoofdnummer gebruik en dat nummer ook opgeef als iemand m'n nummer wil.

Met de vaste bellen dan ben je dief van eigen portemonnee. Tenzij je veel met de bekende emigratielanden belt. Dan is ‘t nog wel aan te bevelen i.c.m. Belonbeperkt Altijd.


OK Peter, dat mag natuurlijk.

Wij bellen maandelijks voor enkele euro's (hooguit 10 Euro) met onze vaste lijn. Maar wij hebben ook geen mobiel abonnement, wel prepaid. Maar ook daarmee bellen we niet veel. Ongeveer eens in het half jaar koop ik een opwaardeerkaartje van 10 euro. Zover ik weet is bellen via de vaste lijn nog wel goedkoper dan prepaid, maar dat kan ik mis hebben. 

 

 


Zover ik weet is bellen via de vaste lijn nog wel goedkoper dan prepaid, maar dat kan ik mis hebben. 

Klopt aangezien je het bij internet hebt, dus in de basis een VoIP lijn.

Heb je een los vast bellen abo (PSTN) dan is zelfs prepaid waarschijnlijk goedkoper al hangt dat van het belgedrag af.


Mijn vrouw heeft een sim-only van YouPhone. Kost 4 euro voor 300 minuten. Voor 4 euro bel je 30-40 minuten met de vaste lijn. Voor het bellen naar buiten de EU gebruikt zij Skype


Reageer