Skip to main content

Ik heb voor mijn moeder een opzegging gedaan  voor haar vaste telefoonlijn. Ze is nl sinds 17 mei opgenomen in een verzorgingshuis. Nu krijg ik een bevestiging dat ze gebeld wordt.

Ze kan dus niet oppakken, want ze woont niet meer thuis. 

Dan staat er dat als ze binnen 6 weken geen contact heeft gehad decopzwgging gedaan wordt.

Betekent dit dan dat ze ook  op zolang moet betalen voor een abonnement dat ze niet meer kan gebruiken?

Hallo @Francine17! Welkom en goed dat jij je vraag hier stelt!

Zo te lezen heb jij de opzegging van het abonnement van jouw moeder via een online formulier doorgegeven. Het verwerken van een online formulier kan langer duren (maximaal 4 weken): daarom is met ons bellen of chatten ook een manier om het abonnement op te zeggen: dat gaat vele malen sneller!

Op ons online opzegformulier staat:
Alleen de persoon die het abonnement heeft afgesloten, kan opzeggen. We nemen altijd telefonisch contact met je op om de opzegging door te nemen.

Vervolgens vragen wij om een telefoonnummer waarop je bereikbaar bent. Heb je daar het telefoonnummer van jezelf of van je moeder ingevuld? Als jij het telefoonnummer van je moeder ingevuld hebt, dan gaat telefonisch contact inderdaad niet lukken :confused:.
Om ook nog een antwoord te geven op jouw vraag: de abonnementskosten zijn verschuldigd tot en met de opzegdatum (datum waarop wij de opzegging hebben verwerkt).

Ik snap heel goed dat je de opzegging liever gister dan vandaag geregeld wil hebben: ik stuur je een privébericht, hoe je het abonnement kunt opzeggen in het geval van een opname in een verzorgingshuis. Ik ga er vanuit dat je hiermee verder komt en anders is het goed om even te bellen met onze afdeling Opzeggingen: 0800 0402. 


Hallo Shyrin,

Ik heb de opzegging telefonisch doorgegeven. 

Daarna kreeg ik de email

 

 


Dat is vreemd, als je een opzegging telefonisch doorgegeven hebt en er daarna nog eens gebeld wordt om de opzegging door te nemen… Heb je mijn privébericht gelezen?


Ik heb niet geschreven dat ik gebeld ben. Im heb geveld voor de opzegging. Daarna krijg ik een no reply email waarin vermeld wordt dat er gebeld gaat worden om de opzeggen.

Ik begrijp niet, waarom er zo moeilijk gedaan  wordt als er een contract opgezegd moet worden.

 

Ik verwacht dan ook dat dit per eerstvolgende datum beëindigd wordt. Zonder dat ik een verklaring van het verzorgingshuis moet aanleveren.

 


En dat is wat ik zeg, @Francine17: vreemd dat er vanuit ons eens gebeld moet worden om de opzegging te bevestigen. Ben ik ook niet bekend mee: als je belt of chat om op te zeggen en het contract is vrij, kan er met een maand opzegtermijn opgezegd worden.

De opzegging kan in ieder geval niet geregeld worden via het Forum: of een mail sturen met een verklaring van het verzorgingshuis of nogmaals contact opnemen met de afdeling Opzeggingen:

  • De afdeling opzeggingen is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.
  • Dezelfde openingstijden gelden ook voor onze chat. Je kunt via onze contactpagina een chat opstarten door te klikken op ‘Administratie’ en vervolgens op “Ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je kunt dan een chat starten door op ‘Naar chat’ te klikken.