Skip to main content
Antwoord

Oude kopertelefoonlijn dood???

• November 12, 2025
  • 8 reacties
  • 142 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik probeer er voor mijn moeder van 84 met alleen maar een oude kopertelefoonlijn er achter te komen of op PC 1622CV de oude infrastructuur buiten werking is gesteld nu glasvezel is uitgerold. Ze geeft aan geen (papieren) correspondentie te hebben. Haar lijn is dood, als je haar belt geeft de lijn in gesprek...

Beste antwoord door Lvd91

@Rene_1628 ah oke. Ik vermoed dan dat er een storing is, je kunt hiervoor de klantenservice (0800-0402) bellen.

Wel is het beter om alvast te kijken naar alternatieven, bijvoorbeeld:

• Vast bellen zonder internet van Ziggo: https://www.ziggo.nl/bellen/vast-bellen
  • Vast bellen zonder internet via een modem en glasvezel bij KPN ( het VoIP only abonnement), de klantenservice (0800-0402) kan het huidige abonnement hiernaar omzetten.
  • Vast bellen als onderdeel van een internetabonnement, dit kan uiteraard bij Ziggo en KPN maar ook andere providers. 

8 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 12, 2025

Hi ​@Rene_1628 ,

Wat ik kon vinden ligt er nog niet zo lang glasvezel in Hoorn, koper zou dan in principe nog wel een tijdje moeten blijven werken. Heb je al een ander telefoontoestel en kabeltje geprobeerd?

Als ik het goed begrijp heeft ze geen modem/internet?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 12, 2025

Hallo ​@Lvd91 het betreft idd een oude telefoonlijn zonder aanvullende infrastructuur. Ik heb een ander telefoonsetje (philips dect) geprobeerd met hetzelfde resultaat als daarvoor.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • November 12, 2025

@Rene_1628 ah oke. Ik vermoed dan dat er een storing is, je kunt hiervoor de klantenservice (0800-0402) bellen.

Wel is het beter om alvast te kijken naar alternatieven, bijvoorbeeld:

• Vast bellen zonder internet van Ziggo: https://www.ziggo.nl/bellen/vast-bellen
  • Vast bellen zonder internet via een modem en glasvezel bij KPN ( het VoIP only abonnement), de klantenservice (0800-0402) kan het huidige abonnement hiernaar omzetten.
  • Vast bellen als onderdeel van een internetabonnement, dit kan uiteraard bij Ziggo en KPN maar ook andere providers. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Lvd91 . Welkom hier.

Ik kan me levendig voorstellen dat je graag wilt dat je moeder bereikbaar is.  (En zij ook). Begrijp ik uit de verhaal dat het tot voor kort gewoon werkte?  En er zijn geen veranderingen bij haar in de buurt? Of is er iemand bij de deur geweest om over abonnements wijziging te praten?

Als dat allemaal niet aan de orde is raad ik je aan om eerst onze storings checker te controleren: https://www.kpn.com/service/storingen

Als je daar niet wijzer uit wordt, dan raad ik je aan om namens jouw moeder te bellen met 0800 0402.  laat je weten hoe het afloopt? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 12, 2025

Beste ​@Erwin van KPN 
@Lvd91 was heel behulpzaam maar niet de vraagsteller ;) Tot voor twee weken werkte alles naar behoren. Ik hoorde wel over een mysterieuze buitenlandse beller die ze heeft opgehangen. Kan me niet voorstellen dat via die weg een lijn onklaar kan raken.
De storings checker maakt het nog slechter te begrijpen ”Op dit adres is (nog) geen KPN aansluiting actief. Voer een andere postcode of huisnummer in. Is je internet nog niet aangesloten? Gebruik dan de KPN Installatiehulp

Alsof de lijn “ghosted” is. Ik ga wel bellen en hoop dat ze me verder willen helpen met dit (geheime) telefoonnummer.

Dank voor zover!

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 13, 2025

@Rene_1628 is het inmiddels opgelost via de klantenservice?🙂

• November 13, 2025

Dat is mooi maar ik ben dan toch wel benieuwd wat er aan de hand was.
Is daar nog iets over te vertellen ?

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Rene_1628 .  Hoe is dit afgelopen?  Hopelijk niet iets wat een staartje heeft gekregen?