Skip to main content

Onlangs zijn wij overgestapt van glasvezel van Solcon naar glasvezel van KPN klein zakelijk (internet+TV+bellen). Reden voor een zakelijke aansluiting was om meer service te hebben en storingen binnen een dag opgelost te krijgen, wij hebben namelijk een bedrijf en hiervoor is het internetaansluiting noodzakelijk. Hier is tot noch toe helaas geen sprake van. Momenteel zijn wij aangesloten (heeft 5 dagen geduurd) en werkt internet en TV, echter hebben wij een nieuw  vast nummer gekregen en is het nummerbehoud dus niet uitgevoerd.

 

Een overzicht van de gebeurtenissen:

27-11-2022: bestelling online bij KPN geplaatst voor een 1-jarig abonnement. Website zegt dat we binnenkort glasvezel aangelegd krijgen, maar aangezien we al glasvezel hadden leek mij dit een fout in het systeem.

 

Eind december: Het duurt mij toch wel erg lang, naar wat rondbellen met kpn (die mij niets wisten te vertellen) en toevallig ook de netbeheerder FiberFlevo wist de laatste ons te vertellen dat we iets met vastrechtregistratie moesten doen, waarna de lijn vrijgegeven kon worden. Dit hebben vervolgens gedaan.

 

 04-01-2023: mail van KPN dat we worden aangesloten op 06-02-2023 met een verplichte monteursafspraak. Hier staat dat wij een nieuw telefoonnummer krijgen. Na contact met de klantenservice van KPN zeggen ze dat het nummerbehoud verdwenen is. Dit kan wel weer toegevoegd worden, maar dan moest het opnieuw ingevoerd worden en waren we onze korting kwijt. Ik geef aan dat dit niet de bedoeling is (lijkt me logisch, is immers fout van KPN, niet van ons). Toen gaf ze aan dat de enige mogelijkheid was dit dan te regelen na aansluiting, en ze gaf aan ons te bellen op 07-02-2023 om dit te regelen.

 

06-02-2023 8:15: wij hebben helaas corona en bellen met de KPN klantenservice. Die geven aan dat de monteursafspraak niet door kan gaan, dat dit geen enkel probleem is en verplaatsen die naar 13-02-2023.

 

06-02-2023 10:15: wij hebben plotseling geen verbinding meer. Achteraf blijkt dat dit komt doordat KPN wel gewoon gepatched heeft.

 

06-02-2023 - 09-02-2023: vele malen contact met KPN en solcon. KPN geeft aan dat het geen internet hebben de schuld is van Solcon, en dat deze verplicht zijn te leveren. Solcon geeft aan dat er al gepatched is en ze niet meer kunnen leveren. KPN heeft wel een 4G dongle opgestuurd, maar daar heb je helemaal niets aan als alles bedraad is aangesloten. Aantal keer is de monteursafspraak verplaatst naar 08-02 en 09-02, maar die werden zonder ons te contacteren ook zo weer aangepast. KPN gaf ook aan dat we zelf aan konden sluiten, maar dit was niet mogelijk omdat we een verplichte monteursafspraak hadden, en één kastje (omzetting glasvezel naar ethernet) niet meegeleverd was. Uiteindelijk worden we 10-02-2023 aangesloten en hebben dus 5 dagen zonder internet, telefoon en TV gezeten. Dat dit in deze tijd mogelijk is, terwijl je juist overstapt op zakelijk om dit te voorkomen.

 

10-02-2023: aangezien KPN ons niet gebeld heeft over nummerbehoud nemen wij contact op met klantenservice. Die geven aan dat het geregeld wordt en dat we een email zullen ontvangen hierover.

 

13-02-2023 ochtend: nog niets geregeld over nummerbehoud en ook geen mail ontvangen. Contact met klantenservice, dame zij dat ze ons niet kon helpen omdat de aansluiting administratief nog niet verwerkt was. Ze had geen idee hoe lang dit ging duren. Dit kon kloppen, want er waren ook nog geen gevens te zien op mijnKPN Gelijk nog een keer gebeld, tweede klantenservice medewerker wist me te vertellen dat er een ticket uitstond bij backoffice voor verwerken aansluiting. Hij zei dat dit waarschijnlijk die dag geregeld was, maar maximaal 3 dagen kon duren. Dit bleek te kloppen, want later op de dag zag ik op mijnKPN dat er gegevens stonden. Hier valt mij ook op dat wij opeens een 3 jarig abonnement hebben in plaats van 1-jarig.

 

13-02-2023 middag: aangezien het inmiddels administratief verwerkt is nieuwe poging. Man aan de telefoon probeert twee maal het telefoonnummer toe te voegen maar krijgt een foutmelding. Hij geeft aan dat het die dag niet gaat lukken en dat hij 14-02 terug zou bellen.

 

14-02-2023: niemand belt terug.

 

15-02-2023 9:00: Opnieuw klantenservice gebeld. Vrouw aan de lijn zegt dat ze niet weet hoe dit moet en gaat iemand vragen. Na een kwartier in de wacht gestaan te hebben geeft ze aan dat niemand in de teamapp reageert en ze mij voor 10 uur of op 11:15 terugbelt. Uiteraard gebeurd dit niet.

 

15-02-2023 12:00: Ik probeer het ook maar eens via dit forum aangezien telefonisch er nog niets opgelost is en wij nu al 10 (!) dagen zonder telefonie zitten. Daarnaast wil ik ook dat de contractduur terug gaat naar 1 jaar, we willen niet langer dan strikt noodzakelijk aan dit waardeloze bedrijf vast zitten.

Hi @SJLB en welkom op het forum! Jeetje dat is bepaald geen soepele start bij ons. 😅 Begrijpelijk dat je dit nu geregeld wilt hebben. 

Op dit forum werken we met abonnementen voor consumenten, dus ik raad je aan om een topic aan te maken op ons zakelijk forum. Je kunt de tekst uit dit topic kopiëren en plakken, dat scheelt weer typewerk. 

Dan word je daar geholpen door mijn zakelijke collega's en hopelijk is er dan snel een oplossing.  


Hallo,

 

Na 15-02 's middags nog een keer gebeld te hebben en weer niet teruggebeld te zijn kreeg ik 16-02 iemand aan de lijn die het probleem wel op kon lossen (ze werkte in een ander systeem dan de meesten). Maar inmiddels is het dus opgelost, dus ik laat het hierbij.

 

Met vriendelijke groet,

Leon