Skip to main content

Ik heb sinds eind april een glasvezelabonnement van KPN, Internet + TV.

Mijn oude KPN koperabonnement (internet + vaste telefoon) heb ik opgezegd. Nu wil ik mijn vaste telefoon en mijn mailboxen uit het oude abonnement geruisloos, ofwel met behoud van telefoonnummer en e-mailadressen, overzetten naar mijn nieuwe account. Niemand van de chat (uren mee bezig geweest) en 0800-0402 snapt er iets van dat je 2 abonnementen naast elkaar hebt. Ik zit dus echt op het moment te wachten dat ik niet meer kan mailen of bellen.

Zijn er forumdeelnemers die hier ook ervaring mee hebben en misschien een goede oplossing??

Hallo @egelantier86 , om van koper naar glas over te schakelen had je niet je huidige abo op hoeven te zeggen, die overstap had je eenvoudig in MijnKPN kunnen regelen met behoud van alles wat je ook bij je abo via koper had.

 


Dat is duidelijk, maar kan dat nu nog. Vast bellen gaat al niet meer, en mijn e-mailadressen wil ik toch  wel meenemen.


Ik snap niet dat u het überhaupt voor elkaar hebt gekregen om een nieuw abonnement af te sluiten terwijl u al een abonnement had. Weet u zeker dat er sprake is van een nieuw abonnement? Heeft u een andere Experiabox en tv ontvangers gekregen?


Hoi Nick83,

Zoals jij nu reageert, hebben ze dat bij de helpdesk tijdens het chatten en bellen ook gedaan. Volgens mij snapten ze er niets van. Maar ik heb/had tot voor kort 2 abonnementen. Eentje via koper (ik denk al zo'n 25 jaar) en sinds eind april een nieuwe via glasvezel. Koper op een V10 en glasvezel op een V12. Om je uit te leggen waarom ik het zo gedaan heb is een heel verhaal, maar het komt erop neer dat ik eerste wilde uitproberen of mijn bekabeld netwerk op zolder (V10) ook stabiel op wifi (V12) bleef werken (ik had anders een ethernetkabel door 2 vloeren moeten trekken en omdat ik de 80 ben gepasseerd had ik daar geen zin meer in). Dat is in elk geval goed gegaan, en nu heb ik wat probleempjes. Met de vaste telefoon gaat het waarschijnlijk goed komen. Vanmorgen weer met 0800-0402 gebeld (mobiel) en het vrouwtje dat ik aan de lijn had, begreep wat ik wilde en na wat info heb ik in elk geval weer een kiestoon. Nog even afwachten dus.

Ik houd de resultaten in de topic bij.

Dank voor je reactie.

Groet, Wim


Je had toch gewoon de ethernet kabel uit de V10 (koper) kunnen trekken en gewoon in de Box 12 (glas) kunnen steken? Dan gaan het bekabeld netwerk op zolder geruisloos over en door op zolder.

En als kpn je huidige (oude) abo gewoon had overgezet was de enige onderbreking geweest:

DSL stekker uit moden en WAN verbinding naar NT-glas. Enkele seconden tot een minuut meestal.

Je hebt het je onnodig moeilijk gemaakt.

Tegenwoordig kan bij mijn weten een e-mailbox zelfs met inhoud overgezet.

Anders is i.i.g. mogelijk je e-mail adressen opnieuw aan te maken onder je nieuwe abonnement. Een kpn forum moderator moet ze dan wel uit quarantaine halen. Maar ik begrijp dat je DSL abo nog loopt?


Tegenwoordig kan bij mijn weten een e-mailbox zelfs met inhoud overgezet.

“Oude” e-mail boxen moeten volgens wetgeving minimaal een half jaar na beëindiging van een abonnement worden aangehouden. Zover ik weet houdt KPN daarin zelfs een jaar aan.

Overzetten “binnen KPN zelf” zou naar ik denk technisch gezien ook geen probleem mogen zijn.
Maar ja, onderhand de perikelen van KPN te kennen, zou je er beter aan doen er toch rekening mee te houden dat naadloos overzetten zal mislukken. Met excuses achteraf, waar je niets voor koopt.
Stel je data mail berichten het best zelf veilig. ‘Voor het geval dat”.


Hoi Nick83,

Zoals jij nu reageert, hebben ze dat bij de helpdesk tijdens het chatten en bellen ook gedaan. Volgens mij snapten ze er niets van. Maar ik heb/had tot voor kort 2 abonnementen. Eentje via koper (ik denk al zo'n 25 jaar) en sinds eind april een nieuwe via glasvezel. Koper op een V10 en glasvezel op een V12.

Het hoort volgens mij niet te kunnen. Het is sowieso niet de bedoeling. Bij het opzeggen kan ook van alles fout gaan. Dat het verkeerde abonnement opgezegd word bijvoorbeeld. Dat is bij u wel goed gegaan?


PeterG,

Dat was dus het probleem: de nieuwe V12 staat in de huiskamer (daar komt glasvezel binnen) en de V10 op zolder, daar is het koper indertijd naar toe doorgetrokken.

Het DSL abo ligt er sinds vanmorgen uit geen vaste telefoon en ook geen e-mail meer.

Ik denk dat de vaste telefoon weer in orde komt, maar hoe moet dat met de e-mail boxen. Ik heb dit nog nooit bij de hand gehad, vandaar graag wat meer informatie.


Dat is wel goed gegaan. Het oude abo is opgezegd, maar ja, daar zit wel telefoon en e-mail bij.

Vandaar nu de problemen.


Als het goed is blijven de e-mail boxen nog bruikbaar tot 6 maanden na stopzetting van het abonnement.  Die zouden nu nog gewoon bruikbaar moeten zijn dus. En daarna nog 3 maanden in quarantaine.

Een moderator kan je wel helpen om ze eerder op je nieuwe abo te krijgen. (hetnet e.a. alleen als aliassen). Houdt er wel rekening mee dat de inhoud (webmail) mogelijk niet mee kan. Gebruik je een e-mailprogramma als Thunderbird? Daar blijft de inhoud dan wel.


Gebruik je een e-mailprogramma als Thunderbird? Daar blijft de inhoud dan wel.

Als je die ingesteld hebt via POP3 protocol wel ja. Via IMAP is alles in een oogwenk foetsie.


Thunderbird gebruik ik al jaren, met alle accounts ingesteld op POP3. Ik kan mailen en ontvangen, dus volgens mij gaat het goed. Ik heb wel een paar keer de wachtwoorden moeten opgeven en met een beetje goed verstand neem ik aan dat de e-mailboxen nu ook in de nieuwe glasomgeving zijn geregistreerd.


Of ben ik te optimistisch:smirk:


Controleer het even gewoon wat de gegevens zouden moeten zijn, dan weet je het zeker:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-mozilla-thunderbird.htm


neem ik aan dat de e-mailboxen nu ook in de nieuwe glasomgeving zijn geregistreerd.

Kan je checken via MijnKPN / KPN ID.

Staat onder je MijnKPN je abonnement juist? Dan kan je via 

email.kpn.com 

je mailboxen checken.


neem ik aan dat de e-mailboxen nu ook in de nieuwe glasomgeving zijn geregistreerd.

Kan je checken via MijnKPN / KPN ID.

Staat onder je MijnKPN je abonnement juist? Dan kan je via 

email.kpn.com 

je mailboxen checken.

@egelantier86, als het in Mijn KPN staat onder jouw glasvezel abonnement, dan zijn ze gemigreerd. Staan ze daar niet, dn kijk ik graag eens mee. Zou je dan jouw profiel willen voorzien van zowel het oude als het nieuwe klantnummer? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik eens op onderzoek uit. 


De e-mailboxen staan nog in het oude abonnement. Profiel aangepast met het oude en het nieuwe klantnummer. Ik hoor wel hoe het afloopt.


De e-mailboxen staan nog in het oude abonnement.

Ze gaan niet spontaan naar het nieuwe. Daar zal een moderator (handjes) aan te pas moeten komen.

 

Profiel aangepast met het oude en het nieuwe klantnummer

Ik denk dat dit wel handig is voor de moderator inderdaad. :grinning: We wachten (re)actie van @Bart_Z maar even af.


Yes, dat kan ik regelen. Zou je mij in een privébericht de e-mailadressen willen sturen welke je graag wilt verhuizen. Dan ga ik dat voor je aanvragen. 


Ik heb de verhuizing van de adressen aangevraagd. :)


Ik heb de verhuizing van de adressen aangevraagd. :)


Wat een verademing. Alles is al naar het nieuwe abonnement verhuisd. Super:thumbsup:

Bedankt Bart_Z voor je inspanning, ben er erg blij mee. En natuurlijk alle anderen bedankt voor het meedenken.

Trouwens: het vaste telefoonnummer is gisteren ook overgezet naar het glasabonnement, dus ik kan niet meer stuk.

Ik heb wel weer geleerd dat je niet te snel je oude schoenen moet weggooien als de nieuwe nog niet goed passen.

Fijn weekend allemaal.


Heel erg graag gedaan. :)