Skip to main content

Beste Forumleden,

Momenteel in de voorbereiding om de overstap naar KPN te maken. Echter wil ik voorkomen dat er periode geen internet toegang is, dit i.v.m. vele thuiswerk en studies. Omdat ik op verschillende forums toch wel problemen lees met de verschillende overstapservices zou ik graag het volgende doen.

Bij aanvraag alleen telefoonnummer over nemen naar KPN, overige abonnementen zeg ik dan zelf op bij huidige provider. Heb echter geen idee hoe ik dit aanvraag via de KPN-portal?

 

Wat is jullie advies? Kun je dat zelf online aanvragen of is het beter om te bellen/ via KPN store te doen zodat ik mijn “probleem” kan voorleggen en toelichten.

Het fijnste zou zijn als alles in een keer geregeld is, maar hoor toch geregeld “horror” verhalen van kennissen die dagen en soms weken moeten aanklooien en van het kastje naar de muur gestuurd worden.

 

Alvast dank voor het meedenken 👍

Hallo @Acom 

 

De meeste overstappers hebben geen enkel probleem, op fora zie je alleen degenen die wel een probleem hebben.

Nummerbehoud kan je ook aanvragen nadat de verbinding is opgeleverd door KPN.

Heb je nu internet via een andere verbinding dan waar straks KPN internet over gaat leveren?
Als het dezelfde verbinding is dan kan wat je wilt helemaal niet.
Als je nu kabelinternet via coax hebt dan zou het wel kunnen.


Wij zijn van Ziggo naar KPN overgestapt. Ik heb KPN iets eerder in laten gaan. Het vaste telefoonnummer was bij Ziggo toen al uit de lucht, maar internet werkte nog wel. Dat liep toen paar weken later uiteindelijk af.

Hierdoor een klein deel dubbele kosten betaald, maar dat vond ik niet erg. Als je gebruik maakt van de overstapservice hoeft het officieel niet. De overstapservice zorgt er namelijk voor dat je oude provider pas wordt afgesloten als het is bevestigd dat je nieuwe provider werkt. Zonder extra kosten.

 


Hallo @Acom 

 

De meeste overstappers hebben geen enkel probleem, op fora zie je alleen degenen die wel een probleem hebben.

Nummerbehoud kan je ook aanvragen nadat de verbinding is opgeleverd door KPN.

Heb je nu internet via een andere verbinding dan waar straks KPN internet over gaat leveren?
Als het dezelfde verbinding is dan kan wat je wilt helemaal niet.
Als je nu kabelinternet via coax hebt dan zou het wel kunnen.

Dank voor uw reactie. Hebben nu een Ziggo aansluiting en gaan hier sowieso weg. Wil alleen voorkomen dat ik zonder internet en vaste telefoonlijn kom te zitten. Iets wat ik in kennissen kring net even te vaak gehoord heb, Ziggo is nogal niet mee werkend als het om vertrekkende klanten gaat en als het mis gaat verwijzen ze direct naar de nieuwe partij, puntje bij paaltje bleek ik toch echt daar niet goed gegaan te zijn.

Vandaar de vraag: we gaan denk ik @ikheetjeff opvolgen door een korte tijd dubbele aansluiting te hebben en dan Ziggo laten vallen zodra alles bij KPN werkt. Naar dat het wat extra’s kost, maar dan zijn we uiteindelijk wel weg 🤗, daar is het ons om te doen.


Waar je nog bedacht op moet zijn bij het porteren vanaf Z. 

Ik weet niet hoe vaak dit voor komt, in procenten maar ik zie er regelmatig berichten over.
En in mijn kennissen kring heb ik het ook meegemaakt, zeker 10 jaar terug nu en onlangs was er toch weer zo’n geval hier op het forum wat een lang draadje (veel berichten) opleverde met veel kastje-muur tussen kpn-Z. dus.


Wat leuk dat je de overstap naar KPN wilt maken, @Acom💚 Volgens mij kom je er zo wel uit, of niet.

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze dan gerust! Onze community denkt graag met je mee!


Reageer