Hoi, ik probeer mijn vaste lijn werkend te krijgen op een Panasonic TGP-600 VOIP/Dect basisstation met handset, het lukt bijna maar net niet helemaal. Is er iemand die deze hardware werkend heeft gekregen met een KPN SIP account?
Ik zag een aantal vragen over deze hardware in het forum, maar die eindigen allemaal met een alternatief als uitkomst ipv een werkende oplossing.
De omstandigheden:
KPN glasvezel + Tv+ bellen.
Eigen router in gebruik (Ubiquiti UDM-PRO), internet/TV werkt. Geen experiabox actief.
SIP gegevens opgevraagd. Werkt inkomend en uitgaand op een soft phone (microsip onder windows).
TGP-600 base aan PoE switch aan het netwerk.
Wat werkt er wel:
Softphone werkt, account moet OK zijn.
Account gegevens ingevuld, servers ingevuld met ip adres ipv hostname (zie screenshot).
VOIP status wordt “registered”. Echter geen inkomende/uitgaande gesprekken mogelijk.
Wat werkt er niet
Geen gesprek mogelijk, ook al is de status registered.
Als ik de server en proxy server als hostname invul ipv als IP adres blijft het registreren hangen op “registering”. In de event log verschijnt dan KX-TGP600A02 local3.emerg SIP(L0)r589]: mac:BCCxxx<0> &SIP(L1)]Registration failure by DNS error. In de basestation netwerk instellingen heb ik de KPN DNS server handmatig ingevuld, dat helpt niet.
Als ik vanaf mijn computer een ping doe naar de servers resolvet voip1-ext.kpn.net naar 145.7.97.53. Host ims.imscore.net wordt niet gevonden gek genoeg.
Heeft iemand een idee?
Anders wordt het uitwijken naar andere hardware, of naar een Cheapconnect oid.