Skip to main content

goedemiddag forumleden,

ik probeer al een tijdje een panasonic TGP600 basis station werkend te krijgen met de SIP gegevens die ik heb aangepast.

maar mijn status blijft op registering staan. kan iemand mij helpen om de juiste SIP gegevens op de juiste plek in te vullen? 

 

Admin: telefoonnummer ook weggepoetst

Gebruik jij de Experia/KPN Box nog of een eigen router?

Als je de Experia/KPN Box gebruikt dan kan je telefonie van KPN niet op een eigen VoIP telefoon instellen.

Als je een eigen router gebruikt, van welk merk en type is die?


ik gebruik een fritzbox 7583.

hier krijg ik het telefoonnummer wel op werkend met de SIP gegevens.

alleen het DECT toestel wat bij deze set hoort (panasonic TPA60), werkt niet goed op de DECT functie van de fritzbox.


Dan zou je de SIP/VoIP functionaliteit van de FRITZ!Box uit moeten zetten maar ik heb nog niet gevonden hoe je dat zou kunnen doen.


en als ik mijn fritzbox vervang voor een USG of edgerouter 6, zou het dan wel kunnen werken?


en als ik mijn fritzbox vervang voor een USG of edgerouter 6, zou het dan wel kunnen werken?

Ik zou nooit voor een EdgeRouter 6 gaan, ga dan voor de EdgeRouter 4.

Weet dat de EdgeRouters geen switch hebben dan wel een switch die geen IGMP snooping ondersteunt en daardoor niet echt geschikt is voor IPTV. Je hebt dus feitelijk aan twee poorten genoeg, een WAN poort en een LAN poort.

Zelf heb ik EdgeRouter 4 en een Gigaset N300A IP voor telefonie.


ik heb het nu anders gedaan.

had nog een fritzbox 7590 liggen die niet gebruikt werd. heb hierop nu de panasonic TPA 60 aangemeld op de DECT functie van de fritzbox. telefoon lijkt hier nu wel goed mee te werken.

dus voorlopig laat ik het even zo aangesloten.