Skip to main content
Antwoord

Persoonlijke begroeting voicemail vaste telefoon werkt niet na 5x overgaan

• September 16, 2025
  • 8 reacties
  • 114 keer bekeken

Voor een vakantie stel ik altijd in dat de vaste telefoon direct naar voicemail gaat, na de vakantie na 5 keer overgaan. Dit met een persoonlijke en geactiveerde begroeting. Helaas werkt de persoonlijke (en geactiveerde) begroeting niet meer. Na vijf keer overgaan krijg ik een stem die zegt "Helaas is er telefonisch niemand bereikbaar, spreek een boodschap in na de piep".

Wat heb ik zelf al gedaan:

- Alle genoemde opties op de onderstaande site geprobeerd om de voicemail aan te zetten middels de vaste telefoon;

- Vandaag 5 verschillende medewerkers van KPN telefonisch aan de lijn gehad. Allemaal aardig, allemaal iets geprobeerd, maar zonder resultaat. Meerdere medewerkers hebben de instellingen bijvoorbeeld dusdanig aangepast dat de telefoon niet overgaat, direct naar voicemail gaat en ik wel de persoonlijke begroeting hoor. Hier heb ik echter niets aan, want kan dan niet worden gebeld;

- KPN app geïnstalleerd. Instellingen staan op "doorschakelen naar voicemail naar 5 keer overgaan".

Het sturen van een monteur heeft in mijn optiek ook niet veel zin. Daarnaast schermt KPN met kosten die in dat geval mogelijk voor mijn rekening gaan zijn, terwijl het in mijn optiek echt een issue binnen KPN is.

Wie heeft nog tips of kan mij helpen? 🤒

Beste antwoord door PeterG

In dit geval staat het antwoordapparaat in je Gigaset aan. Want dit is precies de standaard tekst daarvan.

"Helaas is er telefonisch niemand bereikbaar, spreek een boodschap in na de piep".

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 16, 2025

Hallo ​@Flavio_Z ,

Tsjaa, als er al vijf KPN-medewerkers mee bezig zijn geweest, dan heb ik niet de illusie dat er een simpele oplossing is.

Maar OK, dit is de officiële instructie: 

Hoe kan ik mijn welkomstboodschap veranderen?

1. Bel thuis vanaf je/jouw vaste telefoon naar: 0842-333
  2. Kies in het hoofdmenu optie 1 voor welkomstbegroetingen
  3. Nadat je jouw huidige begroeting heb gehoord kun je kiezen om een persoonlijke welkomstbegroeting, een naambegroeting of nummerbegroeting in te stellen.

Heb je gekozen om een persoonlijke welkomstbegroeting in te stellen?

1. Kies na het inspreken van een persoonlijke welkomstbegroeting optie 2 om de begroeting aan te zetten.
  2. Wil je de ingesproken begroeting eerst beluisteren, kies dan optie 1 na het inspreken.

bron:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 16, 2025

@Noordzee Dank voor je reactie. De officiële instructie volledig gevolgd. Bij het bellen van 0842-333 krijg ik ook de persoonlijke begroeting te horen. Helaas niet te horen bij het bellen van mijn vaste nummer.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • September 16, 2025

In dit geval staat het antwoordapparaat in je Gigaset aan. Want dit is precies de standaard tekst daarvan.

"Helaas is er telefonisch niemand bereikbaar, spreek een boodschap in na de piep".

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 16, 2025

Ontzettend bedankt, dit is inderdaad de oplossing, het werkt weer! Dit ga ik oprecht nooit meer vergeten.... 😅

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 17, 2025

Gebruik je nu 'gewoon' het antwoord apparaat? 

Of heb je dat nu uit en gebruik je voicemail?

Voicemail is € 0,15 + € 0,15 per minuut als je belt naar 0842333.

Het antwoordapparaat is geheel kosteloos. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 17, 2025

Gebruiken inderdaad de voicemail van KPN. We hebben een onbeperkt bellen pakket van KPN met de vaste lijn, voor ons maakt het kostentechnisch daardoor niet uit. 

Ik vrees dat één van de kinderen per ongeluk de voicemail op de Gigaset heeft aangezet. Begrijp nu ook waarom.de helpdesk van KPN er niet uitkwam.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Gelukkig was daar dan de KPN Community ​@Flavio_Z  Mooi om te lezen dat met wat online hulp jij er uit bent gekomen en de KPN Voicemail weer werkt! 
Mocht je nog een keer een vraag hebben? Stel deze gerust, zoals je ziet denkt de KPN Community met je mee! 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 19, 2025

Zelfs de KPN voicemail afluisteren hoeft niets te kosten ​@PeterG en ​@Flavio_Z .

Je kunt mailnotificatie activeren binnen MijnKPN.

Je kirjgt dan de voicemail als mailboodschap binnen om af te luisteren.