Skip to main content

Onlangs heb ik een overstap geregeld voor mijn thuispakket (televisie/internet/vast bellen) van T-Mobile naar KPN. Mijn nieuwe contract bij KPN gaat in op 03-08-2020.
Mijn vaste telefoonverbinding wordt door T-Mobile echter al op 20-06-2020 stopgezet.


Volgens T-Mobile is het, vanwege de aangevraagde overstap en bijbehorende portering van mijn telefoonnummer, niet mogelijk het telefoonnummer actief te houden tot KPN de lijn overneemt. KPN zou het nummer van te voren al aanvragen om het actief te kunnen zetten wanneer mijn nieuwe contract ingaat.
Mijn telefoonnummer is dus al vrijgegeven ter portering en kan niet weer actief gezet worden.
Hierdoor zit ik van 20-06-2020 tot 03-08-2020 zonder vaste telefoonverbinding.

Ik ben weleens vaker overgestapt en kon dan gewoon blijven bellen via mijn oude provider totdat mijn nieuwe provider het overnam (met een minimale downtime).

Had KPN het anders kunnen regelen zodat ik niet zonder vaste telefoon kom te zitten?
Of beter: Hoe kan ervoor gezorgd worden dat ik bereikbaar blijf op mijn vaste telefoon met mijn huidige nummer?

Hallo @Dave S. ,

Kun je dan niet de ingangsdatum van jouw contract bij KPN vervroegen van 3-8-2020 naar 20-6-2020? 

Desnoods dan maar 6 weken lang twee internetcontracten naast elkaar….. 

 

 


Beste @Noordzee

Ik weet niet of het überhaupt mogelijk is de aanvraag van mijn nieuwe contract te veranderen, maar dan zit ik bijna 1,5 maand met dubbele kosten en dat maakt deze overstap achteraf minder aantrekkelijk. Bovendien moeten providers onderling regelen dat de diensten bij een contractovername op elkaar aansluiten.

In elk geval bedankt voor je reactie.


Dag @Dave S.. Van harte welkom hier. Allereerst: wat leuk om te lezen dat je voor ons kiest. :smiley: De situatie die je nu beschrijft zou niet mogen voorkomen. Als je bij het plaatsen van je internetbestelling nummerbehoud aanvraagt, dan geven wij een seintje aan je huidige provider dat het telefoonnummer geporteerd moet worden. Vervolgens nemen we je telefoonnummer pas over nadat het signaal is opgeleverd, dus nadat je modem is gekoppeld. Het duurt dan enkele dagen voor je nummer actief is op ons platform. Hoewel ik vermoed dat je bij T-Mobile moet zijn om het nummer tot augustus in de lucht te houden, wil ik graag je bestelling nakijken. Wil je je profiel aanvullen met je postcode/huisnummer, klantnummer, geboortedatum en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan duik ik er nog even in.


Hallo @Natasja,

Zojuist heb ik mijn profiel aangevuld. Graag verneem ik van je.

 


Dag @Dave S.. Ik heb je abonnement erbij gepakt en zie dat de aanvraag voor nummerbehoud in ieder geval goed is gegaan. Echter, ik begrijp dat T-Mobile het nummer al heeft vrijgegeven en je daardoor tot de ingangsdatum van je contract zonder vaste telefoon zit. Ik vind het vervelend dat het nodig is, maar ik moet je toch vragen om weer contact op te nemen met T-Mobile. Zoals eerder uitgelegd, doen wij het verzoek wel alvast, maar nemen we het telefoonnummer pas over op de ingangsdatum van je contract. 


Hallo @Dave S.. Ik ben wel benieuwd of je al contact hebt gehad met T-Mobile. Is het opgelost? :slight_smile:


Hallo @Natasja,

Goed dat je om terugkoppeling vraagt.

Ik heb contact gehad met T-Mobile en het is niet opgelost. Zij geven aan dat ze de aanvraag van KPN hebben ontvangen voor de overstapdatum van 03-08-2020 maar het nummerbehoud voor vaste Telefonie is binnen gekomen met een verzoek voor een "zo snel mogelijke datum” in plaats van ook 03-08-2020. Zie hun reactie:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-telefonie-494/vroegtijdige-vrijgave-telefoonnummer-324132?postid=1559791#post1559791

Volgens een medewerkster van de klantenservice van KPN (waarmee ik op 6 juni jl. telefonisch contact had) is het verzoek voor nummerbehoud wel gedaan per 03-08-2020.

Ik ben maar begonnen met het doorgeven aan mensen dat we een poos alleen mobiel te bereiken zijn.


Hallo @Dave S.. Wat vervelend dit. :disappointed: Ik wil je absoluut niet het idee geven dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Maar aan onze kant is de aanvraag goed gegaan. Ik zie in de order geen bijzonderheden en ik vind ook niet terug dat we hebben aangegeven het telefoonnummer zo snel mogelijk te willen overnemen. Het is in principe niet mogelijk om een nieuw verzoek in te dienen, omdat nummerbehoud is gekoppeld aan de ingangsdatum van je abonnement. Dat zou betekenen dat we de gehele order moeten annuleren en opnieuw invoeren, en dat is niet wenselijk. Ik heb daarom nu een ticket doorgezet naar een achterliggende afdeling met het verzoek te kijken of we nog iets voor je kunnen betekenen. Als ik een update heb, dan laat ik het aan je weten. 


Dag @Dave S. Helaas hebben m'n collega's niets kunnen doen. Zij geven aan dat álle diensten, inclusief vaste telefonie, op 3 augustus worden opgeleverd en op die datum ook je telefoonnummer wordt overgenomen. Gezien 20-06 inmiddels in het verleden ligt, ben ik even benieuwd: werkt je vaste telefoon nog? Of is het nummer inderdaad al vrijgegeven? 


Hallo @Natasja,

Ik was ervan uitgegaan dat ik geen vaste telefoonverbinding meer zou hebben per 20-06 (dat staat nog steeds zo in mijn account bij mijn huidige provider), maar hij werkt nog steeds. Mijn telefoonnummer is dus nog niet aan jullie vrijgegeven, zoals T-Mobile mij had geïnformeerd.

Zolang het werkt is het prima en als ik ineens geen verbinding meer heb weten mijn contacten hoe ze mij ook kunnen bereiken tot mijn overstap naar jullie.

In elk geval bedankt voor je hulp.

 


Dat is goed om te lezen. Dan lijkt het dus toch goed te gaan. Dat is fijn! Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan weet je me te vinden. 


Reageer