Skip to main content
Vraag

Prepaidtegoed opgebruikt i.v.m. een storing aan de vaste telefoon

• December 9, 2025
  • 7 reacties
  • 54 keer bekeken

bromtoon in vaste telefoon en met prepaid mobiel 1808 gebeld en € 30 lichter geworden, grrr.. Uiteindelijk heb ik de modem en experiabox gereset waarna het stoorgeluid weg was. Online bij KPN de vraagstellen leidde tot niets.

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 9, 2025

Beste ​@woudgast het gratis telefoonnummer van de KPN helpdesk is 0800 0402.

Dus dat jij €30 armer bent is jammer, maar eigen schuld.

Je kunt KPN ook benaderen via Facebook, X en Instagram.

Of een terugbelverzoek, zie link hieronder:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

• Auteur
  • Topper
  • December 9, 2025

Mea culpa -eigenschuld door onervarenheid met deze materie.

Neemt niet weg dat de online functie storing oplossen van KPN knap waardeloos is. Je wordt steeds in hetzelfde kringetje rondgeleid. Het zou fijn zijn wanneer de KPN dienstverlening en met name de hardware i.e. de Experia modem en de Arris TV box met de afstandbediening wat robuuster zouden zijn en je die niet steeds hoeft te resetten.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • December 9, 2025

bromtoon in vaste telefoon en met prepaid mobiel 1808 gebeld en € 30 lichter geworden, grrr.. Uiteindelijk heb ik de modem en experiabox gereset waarna het stoorgeluid weg was. Online bij KPN de vraagstellen leidde tot niets.

@woudgast Klacht indienen bij de ACM, betaald doorschakelen naar gratis nummers is verboden:

Vanaf 16 december 2022 verboden

• Auteur
  • Topper
  • December 9, 2025

Probleem zelf opgelost. Van problemen kun je leren.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 10, 2025

En wil je die oplossing ook hier vertellen ​@woudgast ?

• Auteur
  • Topper
  • December 10, 2025

Het is beschamend hoe we dieren behandelen en mishandelen, ik ben bioloog en vegetarier maar dit terzijde.

Het probleem heb ik kunnen oplossen door de internet verbinding via glasvezel en het KPN Experia modem te resetten. De verbinding moet wel vaker worden gereset (uitgezet en opnieuw gestart) bijvoorbeeld wanneer de TV box van Arris niet meer de afstandbediening reageert. Het is voor mij abacadabra maar het werkt meestal ondanks dat de hardware inmiddels stokoud is.

“Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@woudgast, wat vervelend dat de vaste telefoon een bromtoon gaf! Ik kan me voorstellen dat dit behoorlijk storend is. Gelukkig heeft een reset van het modem dit probleem kunnen verhelpen. Mocht je in de toekomst weer dezelfde problemen ervaren, probeer dan eerst het herstarten van de apparatuur (dus stekker eruit en na 10 seconden er weer in). Als dat niet werkt, kan je deze resetten. Hiermee zet je deze terug naar de fabrieksinstellingen. Zie het als een frisse start. Hoe je dit doet voor het modem, lees je hier: reset modem. Hoe je dit doet voor jouw tv-ontvanger lees je hier: reset tv-ontvanger.

Kom je er daarmee nog niet uit? Neem dan contact op met onze gratis klantenservice. Je kunt hiervoor online een belafspraak inplannen, dan bellen wij jou op een moment dat het jou uitkomt. Je kunt natuurlijk ook zelf met ons bellen via het telefoonnummer dat ​@JanD deelde. Of je kunt contact opnemen via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook, Messenger, Bluesky of X.

Nu lees je hier dat het gratis is, maar jij hebt € 30,- betaald voor een telefoontje met onze klantenservice. Dit komt omdat je gebruik hebt gemaakt van een betaalde informatienummer, zie ik. Heel zuur, maar deze kosten kunnen we helaas niet vergoeden. Je wordt aan het begin van een telefoongesprek met een betaalde informatienummer geïnformeerd over de kosten hiervan.