Skip to main content

Goedemorgen, 

 

Mijn schoonmoeder heeft sinds kort glasvezel van kpn. Net zoals bij mijzelf thuis heb ik alles aangesloten. Nu heb ik het volgende probleem.  Met de vaste telefoonlijn kan ze wel naar buiten bellen maar er kan van buiten niet naar haar toestel gebeld worden. Bij de analyse in "Mijn kpn" wordt aangegeven dat er een storing in het modem zit. Het gekke is dat er aangegeven wordt dat ze een experiabox 8 heeft maar deze is bij de aansluiting vervangen door een experiabox 12. Kan hier het probleem liggen en wat kan ik hier aan doen.

Met vriendelijke groet

 

Jeroen Korf 

Hoi @JeroenSanberg, welkom hier. 

Jouw schoenmoeder kan dus zelf wel bellen, maar kan gebeld worden, niet hoe het werkt en goed dat je dan ook even contact zoekt. Nu ben ik benieuwd of bij het aansluiten het modem ook gereset is? En vaak helpt het daarbij ook om het basisstation even stroomloos te maken. Ik ben benieuwd. 


Hallo Bart_Z

 

Bedankt voor je reactie. 

Ik heb inmiddels het modem gereset en het basisstation stroomloos gemaakt. Dit heeft niet geholpen. Zijn er nog andere dingen die ik kan doen? Zou het ook aan het modem kunnen liggen? Of is het misschien een optie om het modem van mijzelf om te wisselen met die van mijn schoonmoeder? Weet niet of dit technisch mogelijk is maar het zijn in ieder geval dezelfde. 

Groet Jeroen


Volgens mij kan het omwisselen, nu, niet meer.

Eenmaal aangesloten (geweest)zijn jouw gegevens, w.o. tel.nr., geladen op de jouwe en v.v. die van je schoonmoeder.


Als een reset niet helpt, heeft het omwisselen vermoedelijk ook geen zin. Ik kijk dan graag eens mee. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens van jouw schoonmoeder. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee.