Skip to main content

Hallo, wij hebben 2 draadloze toestellen (boven en beneden), waarvan het basisstation is verbonden met een wandcontactdoos met het bekende stekkertje met 4 “pijpjes”. De kpn-site geeft aan dat geen sprake is van een storing. Ik heb de toestellen al een keer verwisseld, dat lost het probleem niet op. Ik heb ook de aansluitkabels al een aantal keren uit het basisstation verwijderd en opnieuw ingeplugd. Toestellen zijn van oudere datum, wellicht dat dat de hoofdreden is, echter is het zonde om nieuwe te kopen als het probleem daarmee niet is opgelost. Heeft iemand tips? Groet, Jos

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hoi @Jos Vreuls

Niet fijn dat je een probleem ondervindt met vaste telefonie. Wat is het precieze probleem dat je ervaart? 

Het is inderdaad zonde om nieuwe apparatuur aan te schaffen, als oude apparatuur nog goed is. Wellicht dat je tijdelijk van iemand uit je omgeving even een ander vast toestel kan lenen, om te testen of dat wel correct werkt? Werkt het op die manier wel naar behoren, dan zal de oorzaak van het probleem toch bij de toestellen die je nu in bezit hebt liggen. 


Hallo Heine,

 

ik kreeg de tip dat nieuwe batterijen wellicht een optie zouden kunnen zijn, deze gisteren gekocht en in het toestel geplaatst. Helaas is dat geen oplossing.

 

Wat ons opvalt is dat degene waarmee je op dat moment belt geen krakend geluid ervaart en gewoon kan doorpraten; wij zijn dan de “weg kwijt” en kunnen het gesprek niet meer volgen.  Schept dit een stuk duidelijkheid qua mogelijk probleem?


Hallo, wij hebben 2 draadloze toestellen (boven en beneden), waarvan het basisstation is verbonden met een wandcontactdoos met het bekende stekkertje met 4 “pijpjes”.

En de kabel van die wandcontactdoos waar is die mee verbonden?
In de meterkast met het analoge RJ11 contact van een modem/router met internet-aansluiting?

Of heb je nog een aparte analoge telefoon-aansluiting?
(Waarbij ik dacht dat analoge bel-opties als aansluiting inmiddels zijn uitgefaseerd??).


Babylonia,

 

volgens mij uitsluitend de groene kabel die bij de voordeur naar binnenkomst richting tekefoonwandcontactdoos.


Een groene kabel?
Dat lijkt dan eerder een “coax” kabel van Ziggo te zijn?

Kun je er niet eens een foto van plaatsen?


Goedemiddag allemaal,

 

ik heb even een telefoonsetje gehaald bij anderen en de kraak die ik mijn bericht weergaf is daardoor opgelost. Kortom, het probleem zit blijkbaar in de huidige Boston 630-set. Dan moeten we simpelweg een nieuwe set kopen. Bedankt voor de reacties.


Hoi Jos, 

Dat de oorzaak bij het huidige vaste toestel ligt, is dan nu in ieder geval duidelijk! Bedankt voor het laten weten van de uitkomst. 


Reageer