Skip to main content

Vandaag voor mijn 98 jarige moeder,  het : Modem KPN Box 12, aan gesloten, een fluitje van een cent. TV werkt uitstekend, we kunnen bellen en gebeld worden, alleen word de persoon aan de andere kant van de lijn doof, deze hoort een zeer harde brom toon, het probleem is niet alleen bij 1 beller, maar bij alle.

Wat is het probleem, en vooral ; wat is de oplossing ??????????  

Hoi @Jan Hofstee ,

Goed dat je je moeder hiermee helpt!

Heb je de box 12 al gereset?Je zou ook nog de problemen met bellen tool(klik) kunnen volgen.

Zie hieronder hoe je de box 12 reset:

kpn.com/reset


Gaat het om een toestel dat vlak bij het modem staat? Het is niet onmogelijk dat de WiFi van het modem stoort op de telefoon.


Zet het basisstation op minstens 50 cm van de Box 12.


We gaan het proberen straks, we zetten het toestel eens verder weg, nee hebben niet gebeld met een Android, maar met Iphone's.

Word vevolgt iedereen bedankt alvast voor het mee denken.


Vandaag geprobeert : Box 12 gereset, langere kabel aan te telefoon, zodat er ruim 1.5 meter afstand is van het modem, maar helaas ; géén resultaat.

Nu wil ik maandag nog even gaan kijken voor een ander telefoontoestel, kijken of het misschien daar aan ligt.

Als er nog iemand een andere sugestie heeft, vermeld het a.u.b hier even.

Want zo heeft mijn moeder niets aan de telefoon, krijg ik het zelf niet opgelost, dan zal er een monteur van KPN moeten komen.   


De  problemen met bellen tool(klik) heb je nog niet geprobeerd?Dat zou je best nog eens kunnen proberen.

Werkte het bij het oude modem wel goed?Of is ze nieuwe klant?Indien dat 2e:Werkte het bij de oude provider wel goed?


Controleer de aansluiting in het aansluitpunt, daar mogen maar 2 draden aangesloten zijn en geen doorverbindingen zitten. Controleer ook even als er gebruik wordt gemaakt van een ouderwetse telefoonstekker of daar ook maar 2 draden zijn aangesloten.

Moet ongeveer zijn zoals onderstaande afbeelding.

 

 


@Jan Hofstee Is er wellicht een ‘ringleiding’ aanwezig voor een gehoorapparaat of i.d.? Dat kan ook een bron van storing zijn.


@Jan Hofstee Hoe is de status nu? Heb je nog iets aan de laatste tips gehad? 


Opgelost ; toestel niet geschikt voor digitale telefonie !

Ander toestel gehaald en klaar !

 

Iedereen, hartelijk dank voor het meedenken.