Skip to main content

Ik kan niet met mijn vaste KPN telefoon bellen; Er is geen gesprekstoon. Ik kan niet op mijn vaste KPN telefoon gebeld worden; de beller krijgt te horen dat de voicemail is ingeschakeld.

Ik heb een Experia box v10. Een harde reset van de Experia box geeft geen verbetering. Ik heb #61# geprobeerd om de voicemail uit te schakelen en dat werkt niet.

 

Hallo @ZegerNieuweboer, welkom! Balen dat jouw vaste telefoon het niet doet. Je hebt al een harde reset van het modem uitgevoerd, maar zonder succes. Ik kijk daarom graag even met je mee. Ik heb daarvoor wel een aantal gegevens van je nodig. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?

Het KPN forum is trouwens een plek waar KPN klanten met elkaar in gesprek kunnen gaan en elkaar kunnen helpen bij problemen. Een moderator, zoals ik, zal ook meelezen en bijspringen waar nodig. Maar het is geen direct service kanaal en het kan daardoor soms even duren voor je een reactie krijgt. Wil je liever direct en snel contact, dan kan je het beste telefonisch contact met ons opnemen. We zijn bereikbaar op het gratis telefoonnummer 0800 0402. Eventueel kan je ook met ons chatten. Kies op onze servicepagina een onderwerp en klik vervolgens op 'ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je zult daarna een optie zien om een chat te starten.


Dag KPN, Dag Moderator, 

Ik heb het forum profiel van de KPN community aangevuld. Ik heb alle maatregelen genomen zoals die door de kpn service lijn zijn genoemd.  Mijn vaste KPN lijn is nog steeds defect en kan niet bellen of gebeld worden.  Ik ben naar de KPN winkel in Arnhem gegaan. Ze kunnen alleen de Experia Box wisselen als ik een omwissel notitie via de KPN service lijn heb gekregen. Ik krijg geen omwissel notitie omdat volgens de KPN service er geen problemen zijn met de verbinding. Graag vraag ik om raad binnen de KPN community. 


Ik zag dat jouw telefoonnummer niet goed geregistreerd was in ons systeem. Ik heb deze een zetje gegeven. Wil je het nog eens proberen? Werkt het nog niet, geef jouw modem dan nogmaals een reset.


Dag Moderator, Dag Denise,

De KPN vaste telefoon geeft nu geen toon bij het bellen en een in gesprek toon als er naar de vaste KPN lijn gebeld wordt.  Ik heb daarna bij de Experia box een reset gedaan. De resultaten blijven hetzelfde: De KPN vaste telefoon geeft geen toon bij het bellen en een in gesprek toon als er naar de vaste KPN vaste lijn gebeld wordt. Ik zou graag een omwissel notitie ontvangen zodat ik de Experia Box v10 kan vervangen. Dank je wel. 


Jammer dat dit geen verschil heeft gemaakt. Ik ben alleen bang dat ik niet zomaar een notitie kan achterlaten voor het omwisselen van het modem. Momenteel is namelijk niet bekend of dit inderdaad het probleem is of niet. Kan je mij vertellen op welke poort van het modem de vaste telefoon is aangesloten? Je mag eventueel ook een foto van de achterkant van het modem plaatsen, dan zie ik wat jij ziet.


Dag Denise, Dag Moderator,

Ik heb twee groene poorten op zijkant van de Experia Box v10: Phone 1 en Phone 2. Ik heb de vaste KPN telefoonlijn met beide poorten getest. Met de telefoon stekker in Phone 1 en met de telefoonstekker in Phone 2 blijft het resultaat hetzelfde{:  Ik kan niet bellen op de vaste KPN lijn en ik kan niet gebeld worden op de vaste KPN lijn.  Ik ontvang graag een omwissel notitie zodat ik kan testen of de problemen aan de Experia Box v10 ligt. 


Nogmaals: ik kan niet zomaar een notitie voor een omruiling van het modem achterlaten. Wat ik wel kan doen, is onze Back Office vragen om hiernaar te kijken. Mijn collega's zullen het ticket binnen vijf werkdagen in behandeling nemen. Er wordt contact met jou opgenomen over de voortgang.


Is het probleem nu opgelost? Ben wel benieuwd, maar heb weinig zin al die toestanden te doorlopen met KPN. Ben ondertussen ook al een halve dag bezig.