Skip to main content
Vraag

Problemen met de vaste telefoon

• July 31, 2026
  • 15 reacties
  • 111 keer bekeken

Ik heb al tig keer contact gehad met een kpn medewerkers,nou ja een call center medewerker, over de vaste telefoon aansluiting van mijn moeder. Vanaf het begin heeft ze al problemen hier mee en als die telefoon  niet werkt dan werkt haar personenalarmering ook niet. Men kan niets vinden wordt er na 6 belletjes gezegt . Wij kunnen een monteur sturen maar als het aan de bedrading ligt moet je € 99.95 euro per 45 minuten betalen. U kunt beter een nieuwe telefoon halen want daar zal het wel aan liggen. Ik ben nu 3 telefoons verder en het werkt nog niet. Volgens een medewerker kwam het dat de telefoonnummers niet goed ingetoetst werden. Ik heb extra opgelet ze heeft een schermpje op haar telefoon dus het is te zien wat je in toets. Bij elk telefoonnummer dat je intoets krijg je te horen , dit nummer is niet in gebruik. En ze heeft heel vaak bij mijn telefoon nummer één voicemail van lidia. 

Ik ga op zoek naar een ander provider want bij dit bedrijf wordt je afgescheept en niet geholpen. Nou ja je kunt geholpen worden als je veel geld wilt neer tellen ook al heeft het maar zelden gewerkt. Het is een mensje van 86 die haar personenalarmering nodig heeft !!!!!!!

15 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 31, 2026

Wat een lastige situatie. 

Die personen alarmering is wel een beetje ouderwets. Die van mijn 88 jarige moeder werkt via internet. Zij heeft geeneens vaste telefoon, alleen smartphone. 

Afgezien daarvan; het moet wel werken natuurlijk. 

Heb je al eens de tweede telefoon poort op het modem geprobeerd? Als het systeem een probleem constateert op phone 1 migreert ie het nummer nogal eens automatisch naar phone 2.

Ik weet niet of je bij haar in het modem kunt inloggen. Maar daarin kun je ook de status van het telefoonnummer zien. http://mijnmodem.kpn indien je bij haar op de wifi bent.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 31, 2026

Ik heb tig keer aan de telefoon gehangen met kpn want ik ben er zelf niet in thuis. Met 2e telefoon poort op het modem bedoel je? Gewoon het draadje even in de andere aansluiting stoppen? Dat kan ik wel maar inloggen en status bekijken , nee dat kan ik dus niet helaas. Maar bedankt voor je reactie. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 31, 2026

Gewoon het draadje even in de andere aansluiting stoppen? 

Ja, dat inderdaad. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 31, 2026

Haha dat moet lukken en ga ik direct naar haar toe om dat te doen. 

Dank je wel 😁

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 31, 2026

Nog even dit, ​@Ikke72 

Hoe kiest je moeder een nummer? Er mag maar maximaal 1,8 seconde tussen de cijfers zitten bij intoetsen met open lijn. (Hoorn van de haak met draadtelefoon)

Best is voorgeprogrammeerde nummers met draadtelefoon.

Beste is een DECT waarbij je eerst het nummer intoetst. Dan pas op groene toets.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 31, 2026

Ik ben nu bij mijn moeder en heb het geprobeerd maar hij doet dan helemaal niet meer.

Ik snap het met het nummer toetsen maar dat is niet het probleem want als ik het nummer in toets doet hij het ook niet 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 31, 2026

Dan gaat er toch dieper in de systemen iets fout. Dit zal onderzocht moeten worden. 

Overigens ligt dit niet aan de bedrading, dus een monteur gaat niks kosten. 

Een kpn moderator komt hier nog. Staan daarvoor je moeders gegevens in je profiel?

NB We hebben wel eens gehad dat nummers alleen met 0031 werkten. 

Dus bv 003120 voor Amsterdam. 

Ook: volledig met netnummer. Niet alleen abonnee nummer. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 31, 2026

Er staan helemaal geen gegevens in het profiel omdat er zoveel dingen ingevuld moesten worden waarvan ook veel nummers end die ik niet wist dus alles over geslagen .

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • July 31, 2026

Ik heb hier ook meerdere keren gehad dat ik geen toon meer kreeg (dode lijn) Ik heb toen de modem van stroom gehaald en na 30 sec weer aangesloten op stroom na 2 a 3 min werkte het weer.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 31, 2026

Ja dat hebben wij ook al vele malen geprobeerd.  Helaas heeft dat hier niet geholpen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 31, 2026

Er moet wel wat in je profiel staan. Zonder kunnen en mogen de kpn'ers hier niets. 

Dus minstens NAW + klantnummer thuis van je moeder erin zetten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 31, 2026

Oké dan zal ik dat zo doen. Maakt het niet uit dat het op mijn kpn account staat? Wat dat heeft ze niet. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 31, 2026

Nee. Het gaat om haar aansluiting. Dus dié gegevens zijn relevant. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 31, 2026

Oké ik heb een profiel voor haar aangemaakt .

Hopelijk helpt het .

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Ikke72, dit is natuurlijk een erg vervelende situatie. Dankzij het profiel dat je hebt ingevuld, kon ik enkele metingen doen en zag ik zo niets geks in de technische systemen. Neemt natuurlijk niet weg dat de vaste telefoon van mevrouw het (nog) niet doet. 

In dit geval adviseer ik toch om nogmaals contact op te nemen met de klantenservice om een monteursafspraak in te plannen, zodat het probleem op locatie bekeken kan worden en worden verholpen.