Skip to main content

Inmiddels ten einde raad probeer ik dit forum. Al ruim 3 weken heb ik geen vaste telefoon. Ik hoor geen kiestoon en kan niet gebeld worden. Zeker vijf keer heb ik contact gehad met mensen van de KPN. Zij doorliepen iedere keer met mij dezelfde stappen. Steeds zonder resultaat. Ik begreep dat er steeds een logboek werd bijgehouden maar toch moest ik bij elk gesprek lang wachten omdat weer het modum werd gereset en doorgemeten.

Mijn vaste telefoon met basisstation had ik inmiddels op een ander modum aangesloten en toen deed de telefoon het goed.

Ik heb een telefoon van iemand anders geleend en die aangesloten op mijn modum. Opnieuw geen mogelijkheid tot bellen en gebeld worden.

Het lijkt mij een probleem van het modum. Van de mensen aan de telefoon krijg ik tegengestelde berichten te horen. De laatste persoon die ik sprak vertelde dat hij nu een monteur kan laten komen maar dat de kosten voor mezelf zijn. Toen brak mijn klomp. Hoezo? Ik ben uren kwijtgeraakt met alsmaar dezelfde gesprekken met verschillende medewerkers. Ik ben drie keer op en neer gereden naar de dichtstbijzijnde KPN-winkel, 15 km verderop. Al drie weken ben ik telefonisch niet bereikbaar en bel ik met mijn prepaid toestel en dit is de conclusie?

Ik snap er niets van en kan me niet voorstellen dat dit de service is die de KPN bedoelt te leveren.

Na het laatste telefoontje besloot ik naar een andere provider over te stappen maar dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb me bedacht maar ben wel ten einde raad. Hoe gaat dit probleem ooit worden opgelost? Wat zou ik verder nog kunnen ondernemen?

Alvast dank voor de raad en adviezen en een hartelijke groet,

LeVe.

Mijn vaste telefoon met basisstation had ik inmiddels op een ander modum aangesloten en toen deed de telefoon het goed.
Ik heb een telefoon van iemand anders geleend en die aangesloten op mijn modum. Opnieuw geen mogelijkheid tot bellen en gebeld worden.

Fijn dat je dit al gedaan hebt; het telefoonsetje (dect basis en handset) is dus al uitgesloten van het probleem.

Dan zit het dus zeker (!) in de Experiabox (het modem).

Dus vraagje: welke Experiabox/modem staat er bij jouw? (H220N, v8, v9, v10 of v10a)

Zou je voor de moderator alvast je gegevens in je forumprofiel willen invullen. Hiermee geef je tevens toestemming dat ie je gegevens e.d. in mag zien. Ook kan ie, en dat is mijn advies aan de moderator die hier nog komt, dan je Experiabox vervangen. Dit heeft lang genoeg geduurd.

Een v.d. moderators komt hier met hooguit 48 uur.

NOTA BENE

Heb je een mobiel abonnement? Weet je dat bellen daarmee véél goedkoper is zolang je binnen je bundel bent dan met je vaste? Mobiel dan € 0 per minuut. Vast: € 0,14 per gesprek én € 0,14 per minuut als je een Nederlands nummer belt. (of heb je Belonbeperkt?)


Oh dat is fijn zeg!

Ik heb een experia box  V10


Ik hoop dat het forumprofiel zo goed is ingevuld. Ik kon geen klantnummer vinden. Ik wacht jullie reactie even af!


Ah, een V10. Daarvan is zelden het telefoondeel (SIP-server) defect.

Heb je trouwens al geprobeerd of je telefoon misschien wel werkt op Phone 2 ????

Heb je bij het wisselen van de telefoons HETZELFDE kabeltje tussen modem en telefoon(basis) gebruikt? Misschien is dát wel stuk!

@LeVe 


Heb je de dect basis zowel op de groene phone1 poort als de groene phone2 poort geprobeerd?


Ja ik heb beide poorten geprobeerd.

De andere telefoon heb ik ook met een andere kabel aangesloten. Het blijft een mysterie.


Tja, dan blijft er de Experiabox of een onjuiste activering van telefonie over. Daar mag de moderator zich in bijten :wink: .


Wat zie je staan de VoIP status?

Is jouw nummer daar geregistreerd?

Voorbeeld:

 

En wat zie je staan bij de toewijzing van die SIP accounts aan de telefoon poorten.

 


Goedemorgen,

 

Ik heb geen idee wat een SIP account en een VoIP status is maar er zijn ontwikkelingen.

Toch weer eens van poort gewisseld en nu kan ik wél naar een mobiel bellen maar niet naar mijn eigen mobiel. Dat wil zeggen dat ik wel zie dat ik daarop ben gebeld alleen is er niets opgelicht. Ook heeft er geen ringtone geklonken. Wat kan dat nu weer zijn?

Raadsel is dat ik nu ineens wel weer kan bellen en gebeld worden met mijn vaste telefoon.

Vannacht is de stroom er een tijd afgeweest. Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Zouden al die resetpogingen van de afgelopen weken te kort hebben geduurd?

En … hoe kan het dat ik mijn eigen mobiel niet kan bereiken met mijn vaste telefoon terwijl dat bij een andere mobiele telefoon wel goed gaat?

Hartelijke groet,

LeVe

 


Zouden al die resetpogingen van de afgelopen weken te kort hebben geduurd?

Om de Experiabox te resetten dien je het resetknopje ca. 10 seconden ingedrukt te houden idd.

Sommige dingen zijn niet verklaarbaar, behalve het feit dat het nog steeds niet (goed) werkt.


Dan heeft het daar niet aan gelegen. Er is zowel door mijzelf als door medewerkers van KPN op afstand ge-reset. Dat duurde steeds geruime tijd.

Waarom ik met mijn vaste telefoon nu mijn eigen mobiel niet en een andere mobiel wel bereiken kan blijft dus onverklaard?

Er is ook een persoon van wie ik ineens de mails niet meer ontvang. Ze zitten niet bij spam, niet bij overige, het adres is goed ingevoerd en de verzender krijgt geen bericht dat de aflevering niet lukt. Zou dat toch kunnen duiden op een probleem met het modem of staat dit er los van?

Ik heb verder nog geen andere mensen ontdekt van wie ik de mails niet zou ontvangen.

Fijne dag,

LeVe


Hoi @LeVe . Welkom op het forum.

Je mail en je telefonie probleem zullen los van elkaar staan. Dat weet ik zeker.

Ik begrijp dat de telefonie nu goed werkt behalve als jij je eigen mobiele nummer gaat bellen? Wat gebeurt er als jij je eigen nummer belt? Wat krijg je te horen? 

 


Van welk e-mail programma maak jij gebruik? Wat gebeurt er als je inlogt in de webmail? https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp


Dag Erwin, 

Als ik mijn eigen mobiel bel hoor ik gewoon het geluid wat je hoort als een andere telefoon overgaat. Niks vreemds dus.

Alleen op mijn eigen mobiel gebeurt nagenoeg niets. Er klinkt geen ringtone, het scherm licht niet op, ik zie alleen het kleine icoontje (telefoontje) aanstaan. Als ik later kijk heb ik wel een bericht dat ik gebeld ben door mijn eigen vaste nummer.

Verder heb ik kpnwebmail. Mijn mailadres eindigd met @hetnet.nl. Ik merk geen vreemde dingen op als ik mijn mail open behalve dat de lay-out de afgelopen tijd volledig veranderd is. 

Hartelijke groet!

LeVe


Dan zit het issue in jouw mobiele telefoon, vrees ik. Zeker als je wel het signaal krijgt dat je gebeld bent. De connectie wordt in dit geval wel gemaakt. 

Je kunt tegenwoordig heel veel instellen op je mobiel. Kun je iemand anders vragen om jou te bellen op je mobiele telefoon? Gaat ie dan wel ‘over’ ?

 


Erwin,

 

Als iemand anders mij belt gaat mijn telefoon wel gewoon over. Dat is juist zo vreemd.

Het is geen ramp hoor, de vaste telefoon doen het weer gewoon en dat was het belangrijkst!

Dankjewel!

LeVe


Gelukkig maar. Als je ooit andere vragen hebt, stel ze gerust.Â