Skip to main content

sinds enige tijd heb ik last van een krakend geluid als ik de hoorn van mijn telefoon op neem en na enige tijd word dit wel wat minder en dan hoor ik een ruis , is hier wat aan te doen,

ik hen een profoon vaste telefoon  en een kpn modem v 10

Hallo @Wim1058 ,

Een nieuw toestel kopen? 
Of heb je nog garantie? 
Ik vermoed dat een nieuw toestel goedkoper is dan een reparatie. 


ik heb 2 telefoons van profoon en deze zijn gelijk gekocht dus hetzelfde type, maar ze vertonen allebei dezelfde klacht, de v10 modem heb ik ongeveer twee maanden in gebruikt ,

bij de vorige modem had ik geen problemen met de telelefoon


Hoi @Wim1058 ,

Al eens een ander telefoon kabeltje geprobeerd?

Je zou ook kunnen proberen via deze tool de telefoon op poort 2 van het modem te zetten.

 


Hallo @Wim1058 Profoon is helaas een B-merk van mindere kwaliteit, lijkt goedkoop, maar goedkoop is vaak duurkoop

Voor een goed toestel, tegen betaalbare prijs, neem dan een toestel van het merk Gigaset of Panasonic, levert KPN zelf ook in hun winkels, vaak onder eigen KPN-logo.

 


Profoon is een goedkoop / voordelig merk, beslist geen b-merk. Bij Gigaset, Panasonic en Philips betaal je voor de naam


Profoon is een goedkoop / voordelig merk, beslist geen b-merk. Bij Gigaset, Panasonic en Philips betaal je voor de naam

En de kwaliteit.

 

 


Philips maakt geen telefoons meer, is aanbesteed aan een of ander chinees bedrijf.

Panasonic maakt ze nog wel zelf volgens mij, geen verkeerde dingen, van mij ging 20 jaar mee.Gigaset is ook vrij goed.


Hallo @martijn197108 wie heeft het dan over Siemens gehad?

 


Philips heeft alleen nog dect, Gigaset is jaren geleden een zelfstandig bedrijf gewoorden, Panasonic maakt zowel bedrade als dect telefoons


Hallo @martijn197108 wie heeft het dan over Siemens gehad?

 

Niemand,heb het even aangepast 😊


Hoi @Wim1058, gekraak in de lijn dus. 

Is dat verholpen door de vaste lijn op de andere poort te zetten? 

Zo niet, heb je het modem en het basisstation van de telefoon al eens herstart? Maakt dat nog verschil? Anders kabels nog eens goed nalopen en even eruit en er weer tot ze klikken, weet je zeker dat ze goed zitten. Of zelfs even een andere kabel testen. Hopelijk dan opgelost. Zo niet, hoor ik dat graag.