Skip to main content

ik hoorde een beltoon op mijn telefoon, ook al lag de hoorn erop. Toen heb ik mijn vaste nummer via mijn mobiel gebeld en kreeg een geluid of er data werden verstuurd. Wat moet ik doen?

Beste ​@qqq3 even de hoorn eraf en er weer op, dan is welke verbinding dan ook verbroken.

Binnen je modem kun je zien wie jou gebeld heeft en wie jij gebeld hebt.

Bedankt voor het antwoord.

Dit lijkt me toch iets van gehacked worden.

Hoe kan je zien op de modem wie er gebeld heeft?

Stekkertje uit het modem trekken, als je dan belt naar het nummer, wat hoor je dan ?

Bedankt voor het antwoord.

Dit lijkt me toch iets van gehacked worden.

Hoe kan je zien op de modem wie er gebeld heeft?

Beste ​@qqq3 , even inloggen bij de modem en bij de rubriek voip kijken 

Bestaat line sharing nog?

Dat is analoge telefonie en DSL over één aderpaar.

Een of andere bekabelingsfout?

Stekkertje uit het modem trekken, als je dan belt naar het nummer, wat hoor je dan ?

Als ik de stekker uit het modem trek, kan ik niemand bellen. Ik heb geen nummermelder. Dit is een vaste lijn, geen voip

Geen voip, met splitter dus ?
Maar dan nog, maak de telefoon (basisstation) eens los en bel dan naar dat nummer, wat hoor je dan ?

Overigens meen ik op dit forum een keer iets gezien te hebben over het omzetten van een “splitter lijn” naar voip zonder dat de klant daar weet van had.
( te korte samenvatting / ik weet het niet precies meer )

Geen voip, met splitter dus ?
Maar dan nog, maak de telefoon (basisstation) eens los en bel dan naar dat nummer, wat hoor je dan ?

dan werkt hij niet. De telefoon is verbonden met het modem en als de stekker er niet in zit, doet hij niets. Ik heb op de site gekeken of ik kan inloggen op het modem, maar dat kan ik niet vinden, dus ik neem aan dat dat niet mogelijk is.

dat geluid had je vroegah toen je een faxnr belde… misschien heeft een fax jouw nr (per ongeluk) gebeld.

Met tekst communiceren valt soms niet mee :-)

Wat ik bedoel, verbinding tussen modem en telefoon los.
Bellen naar dat nummer, geeft dat “in gesprek” of “fout toon” of overgangs toon.
Ja, dat onderscheid is lastig soms/tegenwoordig.

Overigens :

n..] Dit is een vaste lijn, geen voip

n..] De telefoon is verbonden met het modem t..]

Dus toch voip.

Als mijn test hierboven het toestel uitsluit dan bellen : 0800-0402

ik ben helemaal niet gebeld. Ik hoorde een zachte beltoon terwijl de hoorn goed op de haak lag, niet een normale harde beltoon. Toen ik de hoorn van de haak pakte, kreeg ik zo'n fax-geluid.

Ik heb geen nummermelder, dus ik weet niet welk nummer het was.

modem los, telefoon doet niets.

Beste ​@qqq3 , welk merk en type modem heb je van KPN?

Heb je misschien een andere telefooon die je kan aansluiten? Als je een beltoon hoort als de hoorn op de haak ligt dan is misschien de telefoon defect.

Heb je misschien een andere telefooon die je kan aansluiten? Als je een beltoon hoort als de hoorn op de haak ligt dan is misschien de telefoon defect.

Beste ​@JanBar , het is toch normaal dat je een beltoon hoort met de hoorn op de haak als je gebeld wordt.

Als je de hoorn van de haak houdt en je wordt gebeld krijgt de beller een ingesprek c.q. bezet toon, toch?

Wat ik bedoel is dat als je zelf gaat bellen en de hoorn opneemt dat je dan de kiestoon hoort, waarna je het nummer kiest

ik heb het geval gemeld als overlast bij de KPN, dus ik hoor na verloop van tijd misschien wat er aan de hand was.

ik heb het geval gemeld als overlast bij de KPN, dus ik hoor na verloop van tijd misschien wat er aan de hand was.

Beste ​@qqq3 heb je nog binnen de modem kunnen zien wie er eventueel gebeld heeft?

En ook nog graag antwoord op de (eerdere) vraag welk merk en type modem je van KPN hebt.

beste Jan, ik heb het nu uit handen gegeven en wacht gewoon op antwoord.

Ik ben heel benieuwd wat er gebeurd daar, ik begrijp er niet veel meer van.

Mijn telefoon doet het uitstekend, maar iemand gebruikt hem via internet zonder mijn medeweten en ik wil dat stoppen. Dat is alles.

Dit lijkt mij ook de meest verstandige koers. Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid is! Voor toekomstige meelezers op deze pagina kan je telefonische overlast melden.

ik hoorde een beltoon op mijn telefoon, ook al lag de hoorn erop. Toen heb ik mijn vaste nummer via mijn mobiel gebeld en kreeg een geluid of er data werden verstuurd. Wat moet ik doen?

ik ben helemaal niet gebeld. Ik hoorde een zachte beltoon terwijl de hoorn goed op de haak lag, niet een normale harde beltoon. Toen ik de hoorn van de haak pakte, kreeg ik zo'n fax-geluid.

Ik heb geen nummermelder, dus ik weet niet welk nummer het was.

modem los, telefoon doet niets.

Mijn telefoon doet het uitstekend, maar iemand gebruikt hem via internet zonder mijn medeweten en ik wil dat stoppen. Dat is alles.

Zelden heb ik zo een mistig topic gezien.

Hoorde topic starter nu een zachte BEL-toon (gerinkel/muziekje wegens inkomend gesprek) bij zijn vaste telefoon,

of was het een zachte KIES-toon (vaste toon voorafgaand aan het kiezen van het telefoonnummer voor een uitgaand gesprek).

Indien KPN een monteur stuurt om een en ander uit te zoeken en het data-gekrijs blijkt uit de eigen apparatuur van topic starter te komen, dan zal KPN geld willen zien.

Reageer