Skip to main content

Op de volgende nummers word ik gebeld en hoor je ruis en dan alleen '’Hallo'’ met een accent.

De nummers zijn 0305592325---06244552---0781241418 en meer die in niet meer kan traceren.

Zijn dit oplichters?

Grr Piet.

Goedemiddag Piet, ik kan me heel goed voorstellen dat het heel vervelend is om deze manier steeds lastig gevallen te worden. Dit soort telefoontjes kunnen inderdaad van een belcomputer zijn. Bedrijven gebruiken dit vaak om hun klantenbestand te benaderen en het komt er op neer dat een computer een nummer belt. Zodra er verbinding is wordt je doorgeschakeld naar een medewerker om het gesprek te voeren. 

De belcomputer zal net zo lang blijven bellen totdat er daadwerkelijk verbinding is. Pas als je de medewerker spreekt kun je aangeven dat je niet gebeld wilt worden. Soms kan daar ook iets in misgaan waardoor een computer je blijft bellen. 

Het Bel-me-niet-register is een uitstekende optie om ongewenste (marketing-) telefoontjes te vermijden. Bedrijven waar je echter een relatie mee hebt of hebt gehad mogen je benaderen ondanks een registratie hierbij. Wil je dit niet, dan kun je je beroepen op het Recht van Verzet . Dat zou ik je in dit geval ook willen aanraden. 

Mocht dit niet voldoende zijn kunnen wij het ook voor je onderzoeken. Daarvoor mag je telefonische overlast aangeven met dit formulier.

 

Als ik je nog ergens anders bij kan helpen hoor ik het graag! 


Reageer