Skip to main content
Beantwoord

Regelmatig last van storingen met de vaste telefoonverbinding

• January 10, 2026
  • 77 reacties
  • 647 keer bekeken

Toon eerste bericht

77 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 13, 2026

En je moet weten wat nou het werkelijke probleem echt is. 

Ja dat probeer ik ook uit te leggen en je kunt van mij als leek niet verwachten dat ik het helemaal zelf uitzoek
Ook kun je wel stellen dat een toestel rechtstreeks aansluiten op de telefoonkabel geen goed uitgevoerd werk is, toch?

Misschien kunnen we daarom elkaar in het midden ontmoeten; ik lever mijn deel, en KPN levert haar deel
materiaal om het toestel aan te sluiten zoals het hoort, met stopcontact en stekker kan ik ook leveren

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 13, 2026

Een kabel loshalen en een nieuwe erin klikken is niet zo heel moeilijk. Dus er is niks mis om zelf eerst onderzoek te doen en het probleem te diagnosticeren. Of vraag iemand uit de buurt ofzo.... 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik kan je hier via de community niet aan een monteur helpen maar ik kan me voorstellen dat mijn telefonische collega's je niet bij voorbaat toe kunnen zeggen of een monteur gratis is in deze situatie. Dat het toestel een KPN toestel is maakt hierin niets uit. Als je ontevreden bent over het werk wat een monteur geleverd heeft kun je daar telefonisch een klacht over indienen. KIjk voordat je dat doet wel even op de voorwaarden die bij een monteursbezoek horen op kpn.com/monteur

De kortste klap lijkt me wel de oorzaak even uit te sluiten. wellicht door het basisstation even met een korte kabel op de experiabox aan te sluiten, als het toestel kapot is zouden er in ieder geval kosten aan het monteursbezoek zitten.

Dit vind ik nog het op een na beste antwoord, ik kreeg nog een antwoord:
“KPN in voortduren bezig haar net werk te verbeteren daarom zijn er op 15-1-2026 werkzaamheden in uw wijk gepland en hebt u mogelijk geen...” {"-}

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

Ja, onderhoud wil wel eens gebeuren, al is het vaak 's nachts.

Nee het is overdag, misschien wordt het nu beter?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

Als het probleem in het KPN netwerk zit wel, maar als het probleem in de telefoon zit, of in je eigen huis, Dan zal dit onderhoud niks verbeteren.

Heb je ook al geconstateerd of je internet ook niet meer werkt, als je niet meer kan bellen? Zie je ook afwijkende dingen op je modem qua LED'jes?

Klop daarom ga ik daar naar kijken rest geef ik door naar Consumentenbond, een fijne dag

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

Wat is de bedoeling van Consumentenbond? En je wilt dus zeggen dat je internet dus ook niet meer werkt, op momenten dat je telefoon niet meer werkt?

Ja internet haperde ook dus het ligt niet alleen aan de telefoontoestellen

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 15, 2026

Laat dan je lijn doormeten. Ik denk dat het dan aan je glasvezel kastje ligt.

Heb de lijn meerdere keren laten doormeten en die zou volgens hen goed zijn, maar promt komt er een melding achteraan dat er iets is misgegaan en "probeer het later weer” 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 15, 2026

Gewoon KPN bellen op 0800-0402 en zeggen dat je een medewerker wilt spreken. En vraag diegene dan ook de lijn door te meten, en of er uitval te zien is.

Goed plan hoop alleen dat ik een mens aan de lijn krijg en geen Chat robot

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 16, 2026

Als je zegt: "Medewerker spreken”, dan krijg je een mens van vlees en bloed. 

Dus ze hebben bij KPN niet alleen Chat robots maar ook nog mensen van vlees en bloed met begrip voor oudere mensen? Ik kreeg de indruk dat die (bijna) allemaal weg bezuinigt waren …..

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 18, 2026

Zullen we het in de topic graag gezellig houden, i.p.v. te sneren?

Laat maar weten zodra je gebeld hebt, en wat een medewerker te zeggen heeft, zodra je vertelt 'dat je verbinding regelmatig uitvalt'. 

Ik hoop hierop nog terug te komen alsmede op alle positieve en minder positieve opmerkingen, er waren ook heel veel goede bijdragen bij

Daarna wil ik dit topic sluiten 

Allereerst wil ik iedereen bedanken die een positieve bijdrage heeft geleverd op mijn verhaal over dat mijn telefoon regelmatig uitvalt, hartelijke dank!
Daarnaast moet ik erkennen dat ik mede door jullie tips zelf de storing heb opgelost, ik heb de kabel die rechtstreeks op mijn toestel was aangesloten eruit gemarteld, die zat helemaal scheef en niet goed in het contact. Daarna heb ik een snoer er weer in geklikt nadat ik het contact goed schoongemaakt had, en aan de andere kant van het snoer weer een stekker er op geklikt. Een telefoon stopcontact op de muur geschroefd en voor de zekerheid ook de batterijtjes vervangen
En zie daar het werkt!
Inmiddels heb ik een bericht van KPN ontvangen dat de korting die ik een half jaar via een AH actie per 1 Februari is afgelopen, moeten we kijken wat we daar nog mee doen?
Nogmaals allemaal bedankt, vooral de “mensen van vlees en bloed”. Hiermee beëindig ik mijn betoog

JanD
Superuser
  • January 22, 2026

Inmiddels heb ik een bericht van KPN ontvangen dat de korting die ik een half jaar via een AH actie per 1 Februari is afgelopen, moeten we kijken wat we daar nog mee doen?

Beste ​@Persoon die helpt , nu die actie afgelopen is, ga je vanaf 1 februari de normale standaard prijs betalen.

Als je buiten je vaste contract zit kun je eventueel verlengen en bij KPN een korting voor een bepaalde periode krijgen, zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/shop/aanpassen/internet-tv

Succes

In bovenstaand bericht de foto van hoe ik het met jullie hulp heb gefixst

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 22, 2026

Fijn om te horen ​@Persoon die helpt , ik heb de foto bekeken en ziet er prima uit🙂

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah top, bedankt voor de update ​@Persoon die helpt, fijn dat het gelukt is!