Skip to main content

Mijn buurvrouw heeft regelmatig (1x per maand) storing met bellen met de analoge telefoon via de Box 12b in combinatie met een Chicago 330C. Ze kan wel bellen of gebeld worden maar als je opneemt(of de ander) is er geen spraak mogelijk. Ook stopt de telefoon met overgaan na 3 keer bellen. 

Als ik de spanning van de Box 12b  haal werkt het weer een paar weken. Phone lampje brand wel gewoon.

Wie heeft een idee waar we de oorzaak moeten zoeken??

Hi @Visser_J! Ik help je graag dit op te lossen. Wel begrijp ik dat het om de huistelefoon van je buurvrouw gaat. Daarom mag ik sommige dingen niet doen. Bijvoorbeeld het aansturen van een monteur.

Wat ik wel kan doen is testen, instellingen wijzigen en kijken of we de oorzaak kunnen vinden. Zou je ter plekke met de buurvrouw eerst de servicetool voor vaste telefonie willen doorlopen? Als de oorzaak in het modem zit is de kans groot dat die de oorzaak vindt. 

Is dat niet zo, vul dan je profiel in. Geef zowel het klantnummer, de naam van je buurvrouw, de postcode en het huisnummer op. Dan kijk ik wat de servicetool over het hoofd heeft gezien. 😉


Ik ga eerst de servicetool even proberen. Bedankt voor de reactie!