Skip to main content

Gisteravond rond middernacht werden wij gebeld door een anonieme beller (in het scherm stond ‘externe oproep’). Toen we opnamen hoorden we alleen ruis en verder niets. Vanmorgen wilden we zelf bellen. Nadat we het nummer hadden ingetoetst begon de telefoon direct weer te ruisen. Vervolgens heb ik met mijn mobiele telefoon ons eigen nummer gebeld, de telefoon ging gewoon over en de ruis was niet te horen. Daarna weer gebeld met de vaste lijn en nu was de ruis weg. Wat zou hier aan de hand geweest kunnen zijn? Ik vertrouw dit soort dingen niet.

Bijzonder gebeuren, lastig, raar, maar ik zou me er niet al te veel zorgen over maken.

De melding “externe oproep“ zie je anders niet ? Bij “geen nummer” krijg je normaal een andere melding ?

Hier een ander geval van “externe oproep“.

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/externe-oproep-ipv-nummerweergave-485469


Normaal staat er alleen ‘anoniem’ in het display. De kreet ‘externe oproep’ hebben we nooit gezien. Alles werkt nu overigens weer normaal. De oproepen staan in het display etc.


Aha, interessant, het is mijn sterke vermoeden dat deze oproepen niet via het normale nummersysteem binnen komen maar rechtstreeks op het IP adres.

( admin: samenvoegen met het hier boven aangehaalde onderwerp ? )


Kon je die Externe oproep  dan terugbellen ?? Dan moet je ook een nummer kunnen terugvinden, lijkt me.

 


Aha, interessant, het is mijn sterke vermoeden dat deze oproepen niet via het normale nummersysteem binnen komen maar rechtstreeks op het IP adres.

( admin: samenvoegen met het hier boven aangehaalde onderwerp ? )

Kees  /of KPN :  leg me dat eens uit? En als KPN de netwerken beheert, moet die toch alles kunnen traceren, of niet dan?


Normaal staat er alleen ‘anoniem’ in het display. De kreet ‘externe oproep’ hebben we nooit gezien.

Op een Gigaset betekent "Externe oproep" dat er geen nummer meegestuurd is en anoniem dat de beller het meesturen van het nummer onderdrukt.