Skip to main content

KPN VOIP op CISCO ATA achter Sagemcom F5359

Sinds een week ben ik overgestapt van Telfort naar KPN, vanwege noodzaak voor hogere inet snelheid.

Ik heb een CISCO ATA 122 aangeschaft omdat ik in de veronderstelling was dat ik hiermee de VOIP flexibiliteit terug zou krijgen die ik had met Telfort en het Experia V8 modem.

Ik heb mijn voipbuster account probleemloos kunnen installeren, maar met KPN wil het niet lukken. Ik heb alle VOIP gegevens en instellingen verzameld via dit forum, maar toch krijg ik mijn KPN account niet aangemeld.

Wordt dit misschien veroorzaakt doordat het account ook actief is in het modem? Lijkt mij raar, want VOIPbuster kan je ook op meerdere plekken aangemeld hebben, modem, mobiel en browser bijv.

Heeft iemand misschien een idee wat hier het probleem kan zijn? Het lijkt er iig op dat ik het KPN VoIP account niet kan uitschakelen in de Sagemcom. Alvast bedankt voor jullie hulp.

 

Je kunt het KPN SIP account alleen op een eigen VoIP ATA plaatsen als je geen Experia Box cq. KPN Box gebruikt.


Nou dat is duidelijk! Ik hoop dat er meer mensen die hier iets aan hebben! Wellicht was ik niet overgestapt als ik dit had geweten…

De VOIP functionaliteit in de Experiabox V8 was iig bij Telfort véél beter, omdat je een eigen SIP account kon toevoegen! Ontvangen via KPN, bellen via een andere aanbieder. Het leverde wsl te weinig op vandaar dat dit is gewijzigd, maar het resultaat is dat ik en wsl. anderen weer snel zullen vertrekken bij KPN, waardoor het per slot van rekening nog minder oplevert...

Bedankt voor je snelle reactie, wjb! 

:sunglasses:


Reageer