Skip to main content
Beantwoord

Servicetool SIP geeft steeds aan dat ik niet op mijn eigen netwerk zit

• December 26, 2025
  • 5 reacties
  • 81 keer bekeken

Gizmo14
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img+1

ik probeer al enkele weken de sip gegevens op te vragen via de service tool maar deze geeft steeds aan dat ik niet thuis op mijn eigen net werk zit.

heb alles al uitgezet (virus, firewall, vpn) ook al verschillende apparaten geprobeerd

al een paar keer contact gehad met de telf help desk ook zij konden geen oplossing vinden en hebben een ticket aan gemaakt dit ook alweer een paar weken geleden maar tot nu toe geeft dit nog geen oplossing

heeft iemand hier een idee hoe ik dit kan op lossen

wil graag mijn nieuwe Fritz box installeren daar de oude Fritz kuren gaat krijgen

Beste antwoord door Erik van KPN

Dank je, ​@Gizmo14. Ik zie hier geen gekke dingen qua openstaande zaken. Dus dat zal het niet zijn. 

Even als check, je wilt de SIP gegevens opvragen om deze in te stellen in een apart VoIP toestel? Want als je telefonie via de FRITZ!Box gebruikt, dan heb je de SIP tool niet nodig. Je kunt in de FRITZ!Box dan de installatiewizard volgen, en kiezen voor KPN profiel. Daarmee wordt alles ingesteld, inclusief telefonie. 

Als het inderdaad om een apart VoIP toestel gaat, zou je dan alsnog eens de reguliere FRITZ!Box installatiewizard willen doorlopen. En dan daarna kijken of de SIP tool wel werkt.

5 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 29, 2025

Hey ​@Gizmo14, welkom hier! Deze melding, als je wel daadwerkelijk op je eigen verbinding zit, geeft vaak aan dat er onderwater iets (nog) niet is afgerond rondom een order. Dat kan een nieuwe bestelling zijn of een wijziging. Kan dit op jouw van toepassing zijn? Ben je recent klant geworden of heb je iets gewijzigd?

Wil je verder ook je forumprofiel invullen, dan kan ik even meekijken.

Gizmo14
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 29, 2025

Hey ​@Erik van KPN ik heb mijn profiel aan gevuld

Er is recentelijk niets gewijzigd aan mijn abonnement

De oude Fritz box is in het ver leden aangeschaft via kpn

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 31, 2025

Dank je, ​@Gizmo14. Ik zie hier geen gekke dingen qua openstaande zaken. Dus dat zal het niet zijn. 

Even als check, je wilt de SIP gegevens opvragen om deze in te stellen in een apart VoIP toestel? Want als je telefonie via de FRITZ!Box gebruikt, dan heb je de SIP tool niet nodig. Je kunt in de FRITZ!Box dan de installatiewizard volgen, en kiezen voor KPN profiel. Daarmee wordt alles ingesteld, inclusief telefonie. 

Als het inderdaad om een apart VoIP toestel gaat, zou je dan alsnog eens de reguliere FRITZ!Box installatiewizard willen doorlopen. En dan daarna kijken of de SIP tool wel werkt.

Gizmo14
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 3, 2026

​@Erik van KPN bedankt voor je info

Terug gezet na fabrieksinstelling gezet en de setup op nieuw uitgevoerd en nu heeft hij ook de telf gegevens op gehaald

Bedankt voor de hulp

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 5, 2026

Top, goed om te horen!