Skip to main content

Ik heb gekocht  de set Chicago Duo. Tevens daarbij een handset Chicago Luxe.

Ik krijg deze niet aangemeld bij het basisstation en om de navolgende reden dat ik niet begrijp hoe ik  aan de aanmeld-/ paging toets kom. Wat wordt hier bedoeld???

Hoi, @PietjeBel2000 , welkom op het forum.

Met de paging toets op het basisstation kun je je handsets (de aangemelde) over laten gaan. Bv. als je ze niet kunt vinden.
Als je die toets langer ingedrukt houdt gaat het basisstation in aanmeldstand voor een nieuwe handset (tot max. 4). Vervolgens doe je via het menu van die handset de aanmeldprocedure. De standaard pin daarvoor is 0000 als je die op de basis niet gewijzigd hebt.

Ik denk maar zo dat die toets niet te zien is als de handset in de basis staat….


Sorry dat ik zo laat reageer maar het kon niet anders.

Ik heb de paging toets langer dan 4 seconden ingedrukt en de handset aangemeld.

Op zeer korte tijd werd op de handset  gevraagd de systeempin in te voeren.

Hieraan heb ik niets gewijzigd dus ingevoerd 0000.

Ik kreeg als resultaat: pin ongeldig en de handset dus niet aangemeld.

Hoe kom ik hieruit zodat ik de handset kan gebruiken.


De kpn versie is een (veel) duurdere kloon van Gigaset. Dus pin resetten mogelijk zo:

Trek de stekker v.d. basis uit het 230 volt stopcontact. En terwijl je de oproeptoets ingedrukt houdt steek je 'm er weer in. PIN code zou dan 0000 moeten zijn lijkt mij. Handsets zijn dan ook afgemeld!

Dat de standaard pin 0000 is staat ook vermeld bij “handset aanmelden” op pag. 7 van de gebruikershandleiding.

Zelf zou ik nóóit zo'n dure set bij kpn kopen terwijl je met een Gigaset trio set (zelfde kwaliteit) wsl nog goedkoper uit geweest was dan met de Chicago duo alleen al. Laat staan nog die extra handset.

N.B. handsets zijn alleen plekgebonden tijdens opladen. Ze kunnen wel tot 3 dagen zonder opladen gebruikt worden. En de losse lader(s) alleen plekgeboden qua stopcontact. Basis meer plekgebonden natuurlijk bij modem.


Sinds ik telefoon heb gebruik ik apparatuur van de PTT/KPN. Dus ben ik hiervoor naar de KPN-winkel gegaan en heeft men deze apparatuur aangeboden cq aangesmeerd.

Heb nog tweemaal geprobeerd om het derde toestel aan te sluiten maar het lukte niet.

Dus ga ik Uw advies volgen en een nieuwe gigaset kopen.

Bedankt voor de tijd die U in mijn geval erin hebt gestoken

Groetjes.


Let er bij Gigaset op dat deze voor Nederlandse aansluiting is; er is ook import te krijgen.

Er zal dan ook een code op de doos staan met M101 erin. Dan werkt de nummerweergave (ook).